Egoistisk eller modig?

jag måste få skriva av mig om tankar och åsikter.
Jag vet att många tycker att självmord är egoistiskt.
att det är de vidrigaste man kan göra mot sina nära och kära.
men jag tycker inte det.

Mår man så pass dåligt att man inte vill leva, andas, att du tycker att du är ivägen för dom du älskar, att du känner att du hindrar dom från att leva sina liv fullt ut , då är självmord det enda som cirkulerar i ditt huvud.
Vi människor har en spärr i huvudet som gör att vi inte kan skada oss för mycket.
ställer du dig på en motorväg och ser en bil komma åkandes i 190km/t så hoppar du undan när den kommer för nära.
det är in-printat i huvudet .
men att sedan stå kvar.. vänta på smällen,smärtan .. att övervinna spärren i huvudet , det är jag faschinerad över.

Ni som säger "att begå självmord är så jävla egoistiskt, tänk på alla dom lämnar kvar"
men är ni då så jävla känslokalla att era liv går före någon som mår dåligt?
att personen i sig bara ska leva för att NI ska MÅ BRA?
vilka fan är det då som är egoistiska egentligen?
jag skulle aldrig kunna yttra mig så , jag blir förbannad när folk säger så, det är det enda arrgumentet folk har "tänk på dom som blir kvar här på jorden".. ja och ? livet går vidare, tiden läker alla sår.
det är hemskt att mista någon man älskar, men tänk tamefan på vad ni säger .
man begår inte självmord bara sådär, du måste må dåligt väldigt länge innan du börjar gå i dom tankarna, och förstår ni då hur mycket smärta den personen har känt?
ibland ser man ingen annan utväg än att lämna sin älskade familj och sina underbara vänner kvar här på jorden, hemskt men så sant!


jag har inga åsikter när det kommer till självmord, visst det är hemskt att folk mår så dåligt att dom tar sina liv, att dom inte hittar någon sorts hjälp, men jag klandrar dom absolut inte för att dom tar sina liv, för jag skulle aldrig vilja känna den smärtan som dom känner när dom begår självmord
dom måste må så fruktansvärt dåligt.. dom måste ha en sån smärta i kroppen , usch jag vill inte tänka på det.

jag har två mycket speciella vänner som har begått självmord, en sköt sig och den andra hoppade framför tåget.
jag klandrar dom inte för fem öre, det var deras beslut och deras "enda utväg".
Dom är mina änglar och jag är glad över att jag fick ha dom i mitt liv, nu finns dom i mitt hjärta, jag klandrar dom inte alls. inte det minsta. Dom är fortfarande vackra människor!

Kommentarer
Postat av: Sandraa

Jag håller med dig Emma! Tråkigt att man ska behöva må så dåligt, så att den enda utvägen e att ta sitt liv. Jag tycker synd om såna människor & önskar att dom fick den hjälpen dom behövde. För ALLA förtjänar hjälp, ingen förtjänar att dö!

2010-08-28 @ 17:36:06
URL: http://sandrarosen.blogg.se/
Postat av: ADDE

haha vet exakt hur du känner in i minsta detalj =) ja har left livet på olika vis med sorg och glädje .. du har mitt stöd till 100% . kraam

2010-08-28 @ 18:41:12
Postat av: Sanna

Jag håller med dig i varenda litet ord.. jag får alltid höra av folk runt omkring mig hur egoistiskt det är med självmord osv, det är aldrig någon som tänker hur personen som gjorde det mådde. Jag kan nästan tycka det är strongt gjort av en person att ta sitt liv. Menar inte att det är bra gjort, men det krävs mycket mod..

2010-08-30 @ 00:56:06
URL: http://prinsessansanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0