Vikt Idealen

Alla har vi drömmar om den perfekta näsan, magen , läpparna , brösten och dom där låren som sitter på tjejen man har sett på stan.
hur kommer de sig att man aldrig är nöjd med hur man ser ut och när går "kraven" till en överdrift?
det finns tjejer som bantar hela sitt liv för att uppnå sin drömvikt, men när dom har nått den bantar dom lite extra "ifall dom går upp".
När dom väl har bantat ner sig så kommer dom på andra saker att förändra på sin kropp.
dom gick ner lite för mycket, nu har dom inga bröst kvar, dags att pumpa i lite silikon i dom och nej min näsa ser för stor ut i mitt smala ansikte.
när är tjejer nöjda egentligen?.
jag är långt ifrån nöjd med min kropp
men jag har inte blivit motiverad att ändra den heller, inte än.
jag vill inte fastna i träsken och hitta miljontals fel på mig.. det enda jag vet att jag ska fixa är mina bröst
men det har jag velat gjort sen jag var 13, så det är ingen jävla pryl jag har kommit på under senare tid.
i snart 9 år har jag velat haft större bröst så jag förstår inte varför folk klagar när jag säger att det är min dröm, det är någonting jag drömmer om och tänker fortsätta drömma om tills jag har mina bomber till bröst där. det är min kropp och jag bestämmer mina krav på den .

tjejers drömvikt verkar vara modelsmal, alltså du ska vara ca 180lång och väga 45 kilo.
vad är det för jävla drömvikt?
hur kan tjejer bli så otroligt påverkade att det frivilligt börjar svälta sig själva?
jag har försökt flera gånger att försöka bli påverkad av topmodel tjejerna, men jag älskar mat för mycket för att ens tänka tanken på att svälta mig, jag ääääälskar mat!
jag tycker otroligt synd om tjejerna som faller i dessa fällor och börjar svälta sig själva och skaffar sämre självförtroende.
det finns tillåmed communitys för tjejer som vill ha hjälp att lära sig svälta sig. dom får pepp från andra med anorexia och beröm och bestraffningar om dom inte lyckas svälta sig tillräckligt.
den som väger minst vinner är hemsidans mål!
det är väldigt många unga tjejer i england som är medlem på dessa sidor och det skrämmer mig, att det seriöst finns hemsidor där unga tjejer hjälper varandra att ta ett steg närmare döden , det är fan sjukt..
fast hur sjukt är inte internet överhuvutaget?

Men nu till den frågan jag ställer mig om och om igen.. När är man FÖR smal? och när är man vackert smal?
jag har alltid varit fascinerad av tjejer med anorexi, alltså inte "åh dom är så vackra"
men deras kroppar är.. jag kan nog inte uttrycka mig utan att jag får 50miljoner elaka kommentarer.
men jag ska ge det ett försök.
vissa tjejer som är sjukligt smala "passar" i det, dom har det där utseendet som gör att dom inte ser sjuka ut och jag tycker inte att man ska gömma undan sjukdommarna som många i detta land drabbas av någon gång.
jag läser många bloggar om tjejer som har anorexi och jag blir imponerad över hur dom överhuvutaget orkar gå upp på morgonen. dom är riktiga kämpar och jag tror det är DET jag är fascinerad av.
jag har alltid tyckt att utstickande höftben och synliga nyckelben varit ett utav det vackraste som finns på en kropp, men ingenting får gå till överdrift.. men nog fan är det vackert.
Alla är vackra på sitt sätt, men så länge man inte lider av det finns det väl ändå ingen kroppsvikt som är skadlig? och vad är vackert smal enligt DIG?



av alla dessa bilder så är det väl knappast svårt att lista ut vilken av dom som är min DRÖMKROPP?!






Kommentarer
Postat av: Freja

Rätt enkelt emma.

Att vara smal är ett friskt ord men att vara mager är sjukt.



Att leva med en ätstörning är inget jag önskar någon annan. Att ha utstickande höftben och ryggknotor kan du väl tycka är fint men sanningen är att det gör så jävla ont när nerverna låser sig och man skulle vilja dö där och då.

BMI är en bra tumregel tyvärr. Den ser dock inte till muskelmassa men rent generellt så fungerar den bra och ger ett värde hur mycket man ska väga i förhållande till sin längd.

Förresten för att få en vidgare vy på ideal, kolla in kroppsbild.se

kram

2010-07-12 @ 18:54:45
URL: http://frejav.blogg.se/
Postat av: Milly

Det där var det sjukaste jag läst på ett tag, det om "communitys för tjejer som vill ha hjälp att lära sig svälta sig."



Jag tror man märker när kroppen börjar ta stryk på allvar och man börjar må dåligt både fysiskt och psykiskt. Då har det gått för långt.



Själv tycker jag det är fint med kurvor men även att vara lagom smal!



Förresten tycker jag din blogg är väldigt intressant! Du skriver mycket viktiga saker och väldigt ärligt! :)

2010-08-17 @ 22:16:48
URL: http://misforwhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0