När är det okej att vara svensk?

Helst seriöst.
När ska det bli okej att tycka om sitt land utan att bli kallad rasist??

när ska det bli okej att tycka om sin vita hudfärg utan att bli kallad rasist??

när i helvete ska man få sjunga svenska nationalsången utan att bli kallad rasist?

Kem skickade precis en youtube länk till mig som jag tycker att fler borde se.

Handlar om mannen Lars Vilks (gubben som målade karikatyren av profeten muhammed)



 

jag blir så fruktansvärt förbannad när jag ser sånt här. han visar en jävla klippfilm med profeten och det blir kalibalik i salen, alla löper amok. vafan är det här för jävla mesigt land vi lever i?

jag kan lätt stå för att jag inte tycker om invandrare. vad är det för jävla fel på oss svenskar som inte kan säga nej eller orden STOPP DET RÄCKER TAMEFAN??. När ska jag få leva i det landet jag vill leva i, när ska jag få gå ut och sjunga min jävla sång och när ska jag få vara så blev som jag vill UTAN ATT VARA RASHATARE? jag är stolt somfan över min bleka vita hud och det kommer jag alltid att vara, jag solar inte på sommaren för jag passar inte som brun och jag tycker att det finaste som finns är blonda och blåögda barn. jag tycker inte heller att man ska "blanda olika raser", det låter hemskt men det är mina åsikter. skulle min dotter komma hem med ja.. en turk eller dylikt, då åker hon ut fortare än kvickt kan jag säga er, likaså när det gäller min son. jag vet att många kommer att bli upprörda så in i helvete av detta blogginlägg men vet ni vad? det skiter jag fullständigt i . varför ska vi bara ta in fler och fler invandrare? VARFÖR? vi måste sätta stopp. vi måste för i helvete kunna gå till ica och köpa mjölk utan att mötas av folk som ber till sin gud ett visst klockslag vid kaffehyllan. (jag har varit med om det inne på willys att det låg 10 kvinnor på golvet och bad mitt på dagen)

Jag är så less på denna invandring i sverige att jag kan kräkas på folket. jag har ingen respekt för dom eftersom dom inte visar mig respekt heller. helst skulle jag vilja att dom åkte tillbaka till sina krigsdrabbade länder än att kom hit och snålade på sverige.

I norge är Oslo FYLLT med folk under deras nationaldag, det firas , det hurrar , alla är glada och har gemenskap. . i sverige får vi inte ens sjunga Nationalsången för att den anses vara "rasistisk" ? hur kan en låt vara rasistisk när vi sjunger om hur vårat land ser ut.. De två första verserna i sången har varit med sedan 1866!!!!!!!!!!!!!

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.


kan någon säga mig vart i denna text rasismen är?

 

nu är jag för arg för att skriva mer. ni får gärna dela era åsikter om vad ni tycker,

MEN försök inte omvända mig.



Kommentarer
Postat av: Erik

No offense, men varför är det så illa att bli kallad rasist när det nu är det du är? Och inget fel med det, alla har rätt till sina åsikter. Det tråkiga i ditt inlägg är att så mycket är grundat på generaliseringar om hur "invandrare" är. (Visste du förresten att ca 50% av alla invandrare vi tar emot är från Norge och Finland?)

Jag har aldrig i mitt liv träffat en invandrare som inte visat mig mänsklig respekt, kunnat ta ett skämt eller bara bete sig som folk. Tråkigt att du verkar ha stött på alla assholes. Men bara för att jag bara har träffat schyssta "invandrare" tänker jag inte påstå att alla invandrare är bra människor (ser du twisten?)

Det är så synd när resonemang kring invandring endast bygger på frustration och fördomar, för det är helt klart en viktig fråga!

2010-05-21 @ 03:46:20
Postat av: Anonym

Håller med Erik!

2010-05-22 @ 19:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0