Om ditt barn är vackert, säg det!

LadyDahmer skrev ett inlägg som heter; Personligen planerar jag att uppfostra barn som ser bortom det yttre men jag kan inte räkna med att resten av världen hänger på...som ni kan läsa om hääääär

utdrag från inlägget; "Om jag ska vara totalt ärlig så tycker jag att det är fruktansvärt grymt och elakt att säga till barn att de är söta. Varför lägga det ansvaret på dem? Varför lära dem att det spelar roll?
Tänk om hon faktiskt blir ful? Säg inte att det ligger i betraktarens öga för det är att ignorera de ideal vi har och den verklighet vi lever i.  Tänk om hon blir ful...."

-Nu hänger jag inte alls med, sen när har det varit fult att ge ett barn en komplimang?, oavsett om det är ditt eget eller någon annans?
barn SKA höra att dom är fina och att de är det absolut bästa som någonsin har hänt en mamma/pappa.
att dom är vackra, unika, speciella, söta, gulliga, fantastiska , yeah you fucking name it.

jag har alltid fått höra hur vacker och söt jag varit som barn, av allt och alla, speciellt av mina föräldrar.
och än idag säger dom att jag är fin och hur stolta dom är över mig, är det helt plötsligt fel?
bara för att någon kanske tycker att jag är ful?
nej det är inte det minsta fel, det är snarare tvärt om, helt jävla rätt.
Vi kanske inte ska säga "Jag Älskar Dig" till våra barn heller? för det kommer ju alltid att finnas någon där ute i världen som kommer att hatar dom, oavsett vad.
världen är grym, det vet vi alla om.
men bara för att vissa föddes med en begagnad hjärna betyder inte det att grymheten ska gå ut över alla andra, right?


är det inte bättre att vi lär våra barn hur världen fungerar?
vi kommer inte kunna göra alla människor på jorden lyckliga, det är omöjligt. men att säga hur vackra våra barn är (för det tycker ni väl?!) om inte annat så skyll på er själva om ni anser att ni har fula barn, det är trotts allt era egna gener..

oavsett kön på era barn så ska ni överrösa dom med så mycket kärlek ni bara kan.
ni ska säga "jag älskar dig" så fort du får det där härliga pirret i magen, då du inser hur lycklig du är, hur lycklig du är för att ha skapat någonting bra.

men om vi nu inte berättar för våra barn hur fina dom är, hur stolta dom gör oss osv, hur kommer dom då reagera när dom får sin första komplimang av en kille/tjej som de gillar.
Ska Mamma-SurMus stå i högsta hugg med piskan och skrika; du säger inte sådär till min dotter/son. (?!)
nä, jag förstår inte grejen med att se någonting negativt över en komplimang, oavsett ålder på den man ger den till.


jag tänker egoboosta mina ungar till max, jag har skapat dom av en egoistisk handling och därefter ska dom leva också. dom kommer vara det absolut vackraste jag någonsin har skapat och ingen ska kunna ta det ifrån mig.
jag kommer säga till mina söner / döttrar att dom är det värdefullaste jag har, hur mycket jag älskar dom och hur vackra dom är, oavsett om dom är täckta av lera från topp till tå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0