Jag har gjort någonting bra.

- Jag är väldigt snabb på att kritisera mig själv, nästan för snabb.
istället för att ge mig själv komplimanger så sätter jag hellre käppar i hjulet för mig, det är på något sätt betydligt enklare.
Jag googlade omkring på mitt bloggnamn (RoxXxylicious) och fick se vidriga saker folk har skrivit om mig, kände mig otroligt värdelös.
En tjej som heter Frida kallade mig "tjockisen från borlänge" i ett kommentarsfält hos en tjejs blogg.
(vem frida är har jag inte en susning om)
jag försöker att inte ta åt mig, men jag är inte mer än mänsklig. jag blev väldigt väldigt väldigt förbannad och kände hur ilskan i mig kokade men jag hejda mig från att skriva någonting riktigt hemskt till henne, någonting jag senare skulle få ångra OCH jag berömde mig själv i mina tankar.

- Jag googlade vidare och hittade en artikel om arbetslöshet där en person har länkat till min blogg angående ett inlägg jag skrev som heter Arbetslös = Värdelös?
för första gången blev jag riktigt stolt, personen i sig hade skrivit;

"Till slut kommer man inte undan att ta upp detta med skam och arbetslöshet. Dels har du det itutat från bröstmjölken att "du ska arbeta i ditt anletes svett" och att du ska göra rätt för dig i samhället. Omgivningens attityder till arbetslösa människor förbättrar inte läget när det gäller att känna skam inför sig själv. Jag är helt övertygad om att denna skam i sig är en bromsande faktor i jobbet att komma tillbaka till arbetslivet.
Läs denna tänkvärda bloggartikel från "RoxXxylicious" - "Arbetslös - Värdelös???"



För första gången känner jag mig faktiskt riktigt stolt över någonting jag har skrivit, tack till dig som skrev denna artikel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0