justin bieber vs madonna

ibland önskar jag att alla hade lika många hjärnceller och förstod det jag förstår.
unga tjejer och unga killar har sinnessjuka ideal.

jag gillar när kändisar ställer upp på bilder å säger "hey, såhär ser jag ut egentligen, utan photoshop"
som britney när hon gjorde den där kampanjen för att visa för alla tonårstjejer att hon har fel och brister, att hon inte är fläckfri.


fine, jag älskar att leka i photoshop ,men jag skulle aldrig ändra på hur jag ser ut storleksmässigt.
jag photoshopar inte dit större pattar och smalare midja , mindre näsa, större ögon, plutigare läppar osv.
det enda jag gör är att ändra med färger, en bild kan bli så mycket snyggare bara genom att göra den svartvit.
naturligt snygg kallas det väl?

Iallafall så blev jag skapligt chockad över när jag fick syn på en bild på Madonna
(och ni som är trogna läsare vet ju huuuuur mycket jag ääääälskar madonna, eller inte)
Fine, hon är 52 bast men är det inte dags att lägga 18årskläderna på hyllan och njuta av din tid som gamling?!



sen vill jag inte tänka på hur många gånger hon har lagt sig under kniven eller sprutan.
jag tycker att det är fint att åldras. lite rynkor har ingen dött av.
men det är nog det vi försöker lura i oss själva, en rynka = döden.

tycker ändå att det är sjukt tragiskt att det är dom här idealen vi tvingas leva med.
skönhet i all ära, men det börjar fan gå för långt när en 52åring ser ut att vara jämngammal med justin bieber!

Kommentarer
Postat av: Thirése

jag skrev faktiskt in idag och tipsa tv4´s Efter tio om att de kunde ha de sjuka skönhetsidealen som ett ämne att diskutera nästa säsong. för sjukt är vad det är

2011-07-16 @ 21:03:01
URL: http://thirese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0