smile 4 me

Lady dahmer; - "man ska vara glad".

PFT!

Det är faktiskt helt ok att vara arg, förbannad, ledsen och det är jag övertygad om att du både vet och tycker det också. Om du sen har anger issues så är det en annan femma och något du bör jobba med, men det är inte ilskan i sig som gör dig till en dålig människa utan hur du hanterar den. Och det gäller män som kvinnor. Och det är jag också övertygad om att du vet.

sv: det är väl klart somfan det är okej att visa sina känslor. jag älskar t.ex att gråta. känns så jävla bra efteråt.
MEN.. man ska vara glad.. för om du får välja ett humör du skulle ha för resten av livet? skulle du då välja att vara sur/grinig och bitter?.. nej.. alla skulle välja att vara glada / lyckliga.
vad vill du helst se; dina barn skratta och vara glada? eller skrikiga och ledsna?.. yeah skitdålig fråga eftersom den svarar för sig själv.. fast vvem vet.. alla tycker vi olika
MAN SKA VARA GLAD , LE OCH VARA LYCKLIG!.. inte en grinig kärring!


Kommentarer
Postat av: LADY DAHMER | en fantastisk blogg som alla borde läsa!

Jag tänker ¨på "lycklig" som ett state of mind. Inte en egentlig känsla. Jag är lycklig även om jag har stunder av ilska, ledsamhet, irritation. Att ta sig dit kan vara svårt, men när man väl uppnått det så är det konstant-. (-ish)



Jag tror man väljer sina känslor till största del. Att vara arg, ledsen, glad. Man väljer ju förhållningssätt och attityd och det i sin tur påverkar ju humöret.



Själv tycker jag om att vara arg då och då. Det ger sån energi. Då händer det saker. Det är nyttigt att vara arg.



Jag tror vi kvinnor generellt behöver öva lite på att våga vara just arga och förbannade. Vi fostras att tro att det är fult och fel men ilska är en kraftfull känsla som kan få oss att lyfta berg.



Hos mina barn så uppmuntrar jag alla känslor. GIvetvis vill jag att de ska må bra och vara lyckliga, men då återkommer jag till det jag sa i början; lycka är ett state of mind oberoende av tillfälliga känsloyttringar. :-)



Men jag tror du förstår hur jag menar och håller med. Det vara bara din formulering jag ifrågasatte; att man är en dålig kvinna om man är arg. Jag tror inte du menar det egentligen. Jag tror inte du menar nåt av den bullshit du ibland postar utan tror det handlar om att provocera lite. Jag gör samma sak; vräker ur mig nåt provokativt för att starta en debatt och diskussion. Provocera fram lite reaktioner.



2011-07-02 @ 07:28:45
URL: http://ladydahmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0