holy fucking crap

ni ungdommar där ute vet väl vad tumblr är? lr hur det stavas.
jag fick fråga Borlänges vackraste Johan vad det var för något.

iallafall så hittade jag precis en tjej som har en sån..
där hon beskriver sin "bildblogg" lite snabbt såhär

Im Clara , Im 15 years old , And I hate my body. I look happy from the outside bur really Im going for perfection that doesnt exist. That's my secret and That's what is killing me.
I FOLLOW BACK WEIGHT LOSS BLOGS


hennes tumblr går ut på att enbart lägga upp så skinny bilder på kändisar / random människor som möjligt.
sånt som kallas för thinspo aka thinspiration.

jag blev ganska upprörd när jag såg hennes "blogg".. vad fan är det unga tjejer eller tjejer överhuvutaget strävar efter?
åh nej, jag har 1 gram fett på kroppen.. so what?
du är kvinna, du ska inte vara sjukligt smak, du ska ha pattar ,höften lår, midja osv.
vart är världen påväg? varför strävar alla efter "att gå ner lite i vikt" när dom i själva verket vill väga knappt 30 kilo?.. jag förstår ingenting.

jag vet t.om folk som sitter och gnäller på sina barn / småsyskon som knappt fyllt 10 år på att dom är tjocka
när dom i själva verket inte är större än en tändsticks ask.
vart fan är det här för värld?
jag har t.om varit inne på H&M och hört en mamma gnälla på sin unge att hon var fet.. den ungen såg ut att kunna gå av på mitten ifall det blåst lite utomhus.

det är fan inte barnen det är fel på, det är ni föräldrar som hetsar era ungar att vara smala. vad har ni för problem egentlige? och ni ska kalla er föräldrar.. fyfan..

förstår ni inte att ni sårar barnen? att det där kommer printa sig fast i huvudet på dom som i sin tur kommer att bli tvångstankar.
det var vad som hände med mig när jag var 12-13 år. min bror + hans kompisar berättade alltid för mig hur tjock jag var.. yeah vad tror ni jag gjorde? jo jag slutade äta och tränade som en jubel idiot i skolan.
och vips, så var jag platt som en pannkaka både fram och bak. inte sexigt någonstans.
tacka fan  för att jag hade bra kompisar som kunde trycka i mig mat och få mig på helt andra tankar, TACK SOM FAN SÄGER JAG BARA ! ♥



om ni undrar så är detta tjejens bloggadress;  http://alltheskinnygirls.tumblr.com/page/2

Kommentarer
Postat av: Anonym

visst, det är inte så smickrande med pinnsmala tjejer.. men tjejer vars kropp liknar mer en flodhäst än en kurvig och kvinnlig kropp är inte okej! just sayin'....

2011-05-26 @ 17:52:40
Postat av: Erika

För det första anonym, det säger väl sig självt det är ju inte hälsosamt att vara överviktig?! och det är verkligen 'inte okej' att vara för smal för det är inte heller hälsosamt.

Jag är jättesmal men det är inget jag väljer själv, jag skulle bli jätteglad för lite fett på kroppen! :)

2011-05-28 @ 13:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0