bh storlek på sin namnskylt?




jag tittade precis på debatt efter att Anna sms:ade mig och frågade ifall jag kunde tänka mig att jobba på en underklädesbutik där jag fick ha min bh storlek på namnskylten.
det var tydligen ett utav ämnena i Debatt.

mitt svar blev kort och glatt; ja.
jag ser absolut inget fel med att gå runt i en underklädesbutik där min bh storlek står på min namnskylt.
tycker idén  är ganska rolig faktiskt, eftersom det är bh:ar de säljer.
sen är det bara ett par siffror så jag förstår inte problemet.
detta var även FRIVILLIGT, det fanns inget tvång att man måste ha sin bh storlek på brickan men om man ville så fick man det.
många tyckte att idén var bra och skrev då dit sin storlek.

jag hade också gjort det, men vill man inte så vill man inte helt enkelt. det är bra att det var frivilligt och inget tvång.
sen förstår jag inte själva grejen med att bh storlek ska vara så tabulagt.

(shit, det är jävligt svårt att formulera sig nu märker jag)

iallafall, JAG hade helt klart haft min storlek utskriven, idén är rolig och jag ser ingen direkt tabu över att visa det heller.

om ni INTE skulle vilja ha det,

vad är eran anledning?


Kommentarer
Postat av: emelie

Jag tycker inte att det angår någon annan vad jag har för BH-storlek, lika lite som det angår folk vad jag har för storlek på mina kläder och mina skor. Vet inte varför folk skulle vara intresserade av att veta heller. Men vill man ha det skrivet på sin namnskylt så är det väl upp till den personen, jag bryr mig faktiskt inte.

2011-11-11 @ 16:35:54
URL: http://www.ettmirakel.blogspot.com
Postat av: sofie

Vilket är ditt drömresemål? :D KRAAAM! :)

2011-11-12 @ 19:49:56
URL: http://shaakeit.blogg.se/
Postat av: Adde

Det blir ju lättare å köpa typ jul klappar då ett + alla fall =)

2011-11-14 @ 01:32:58
Postat av: Evah

Haha vilken rolig idé :) Jag skulle lätt kunna tänka mig att ha det så faktiskt.

2011-11-14 @ 14:52:35
URL: http://Evaaaahs.se
Postat av: Linda

Om jag fattade rätt var ett argumenten som togs upp förut att kunderna lättare skulle kunna jämföra, eftersom så många har fel storlek på sin BH. Det fattade jag inte alls, då kan man väl lika gärna ha skyltdockor med olika storlekar på tuttarna i affären? Men bara som en rolig (och frivillg) grej ser jag inte några problem med det. Även fast jag antagligen inte hade velat göra det själv :)

2011-11-14 @ 22:13:17
URL: http://phyllisholly.blogg.se/
Postat av: Sandris

Tycker absolut att det hade varit en rolig sak :) absolut inget fel på det what so ever!

2011-11-15 @ 02:06:34
URL: http://www.nattstad.se/iwillneverfall
Postat av: LADY DAHMER | postpatriarkal feministfitta

Jag skulle personligen inte ha nåt emot det, men förstår att det för många kan vara integritetskränkande. Det var ju dessutom inte frivilligt, utan ett tyst krav från ledningen. Gillar idén med skyldockor dock.



jag har 75H. Innan jag gick till ett proffs som hjälpte mig så gick jag runt i villfarelsen att jag hade 80 E - F. Min väninna trodde hon hade 80C men det slutade på 65F.

2011-11-17 @ 13:32:21
URL: http://ladydahmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0