Propaganda eller ren fakta?



det är ofta väldigt mycket snack kring amning när det gäller folk jag känner.
alla förökar sig som om det inte fanns någon morgondag, ungar till höger och vänster, barn som bajsar, skriker och föräldrar som skiter i vilket.


jag är lite kluven när det kommer till amning.
jo men visst tänker jag amma mina barn, absolut!
men det här med att om man ammar dom länge så blir dom smartare?.. njaa.. jag köper inte den historien.
eftersom jag inte har egna barn än kan jag inte yttra mig speciellt mycket angående den här "frågan".
men den inställningen jag har nu så är det att jag tänker då tamefasiken inte ha en 1½-2åring sugandes på mina bröst.
big no no no för mig.
en unge på 2 bast behöver inte din mjölk länge, ge ungen en fet stek och lite potatis så den kan  växa , samt bli stor och stark!

det finns faktiskt gränser på hur länge en unge ska suga på bröstet.. eller finns det verkligen det?
jag kommer aldrig glömma dokumentären jag såg förut om en 3bars mamma i USA (vilken chock), hon ammade sin 8a åriga dotter, är det okej? eller är det på gränsen till att vara äckligt?
hon har iallafall passerat min gräns för länge sedan.

jag tror inte ett skit på att ungarna blir smartare av att bli ammade längre.
för jag vet folk som har ammat i 2-3<-- år.. och deras kids är långt ifrån genier kan jag säga direkt..-


Isåfall blev väl stephen hawking ammad tills han var 18 bast?


hittade även detta i en blogg

"Och nu när vi ändå är inne på spenar och ammning...
Hur länge ska man amma?
Jag hittade denna artikel om
Stella Onions som ammar sin 4- respektive 5-åring? Min haka ramlade ner i golvet! 4 och 5 år??? När övergår ammning till pedofili undrar då jag! Det är rekomenderat med delammning upp till två-års-ålder, vilket jag personligen tycker är på tok för länge, men när man ammar upp til 4-5 årsåldern så är det ju knappast för barnets skull utan för mammans egna (sjuka) behov?"

jag kan inte annat än hålla med tjejen!


Kommentarer
Postat av: JoJo

när jag får barn tänker jag bara amma tills barnet är 6 månader - 1 år! inte mer än 1 år! det blir bara äckligt efter det tycker jag! ;o

2011-09-08 @ 15:12:45
URL: http://rockdoll.devote.se
Postat av: michelle

Håller helt med tycker det är fel när man ammar kids som är över 2 barre. Då har dom ju för fan tänder och kan äta själv!

2011-09-08 @ 15:31:54
Postat av: Krista

Jag tyckte också att amning till 2 år var för länge, innan jag fick barn själv. Dom är jättesmå då fortfarande! Ammade min första tills han var 1 år och 10 mån :P Men min gräns går vid 2, efter det är det finito.

2011-09-10 @ 11:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0