Arbetslös = Värdelös ???



Nu ska jag berätta för er folk som har arbeten, hur det är att vara arbetslös på "heltid".
Att vara arbetslös kan många tänka: men gud va skönt att göra vad man vill , inga krav ingenting.
du anar inte vilken jävla press du har på dig som arbetslös. Blicken du får av folk som frågar " vad jobbar du med" och du berättar att du är arbetslös. den snedvridna huvudblicken kan få mig att kräkas. Lägga huvudet på sned, och nicka med nedstämda ögon, nästan som en psykolog. GAh jag vill kräkas.
Iallafall åter till ämnet.
Du blir allt mer och mer deprimerad,. sakerna du älskade att göra förut, betyder ingenting. du är så fokuserad på att vara värdelös. ja ni läste rätt, VÄRDELÖS.
det är precis så man känner sig när man söker jobb efter jobb efter jobb utan att få något och vissa andra säger det pang poff och dom får jobb direkt.
nu till det näst värsta. det är när man sitter ett gäng och någon frågar "ska vi göra det i helgen" (det du tänker i ditt eget huvud är, vore fan kul, men du har inga pengar så tacka nej) då kommer det nå jävla stolpskott och halvskriker , ja alltid HALVSKRIKER ; nej hon kan inte, hon har inga CASH!..
Vad är grejen med att skrika ut att någon inte har pengar?
Att det kan vara så brutalt lätt att sänka en människa , jag är chockad.
Det är inte så jävla kul att vara arbetslös, det enda du kan göra är att drömma stort och det är inte heller så jävla kul i längden när man märker att.. fan du kommer aldrig kunna göra det där ändå, för du är arbetslös.
Arbetslösheten påverkar oss aldrig positivt .
Jag tycker att ni som älskar att skryta om hur mycket cash ni har, skryta över era jobb, Ni kan faktiskt få ta och försörja mig varenda jävla månad. så slipper jag känna mig så brutalt jävla värdelös
jag är så less på folk som skryter om sina jobb.
TUR att sommaren går fort, då är det byebye sommarjobb för många;)
då är det min tur att skratta åt er!


Kommentarer
Postat av: Klas Hägglund

Det var inte roligt att läsa om dina upplevelser av att vara arbetslös, men jag känner igen grejorna. Ett av det svåraste med att inte ha ett jobb är nog omgivningens attityder. Det gäller att tackla dem så gott det går och inte lägga på sig skuld.

2010-06-23 @ 13:33:29
URL: http://www.arbetslos.nu/
Postat av: Sara Hjalmarson

Bra beskrivet. Jag känner igen mig, även om jag har ett jobb nu. Det är visserligen dåligt betalt och utan utmaning, men det är ju ett jobb iaf.

Postat av: Anonym

I slutändan är vi själva som tillåter oss att känna så och tycka. Varför tillåter du ditt sinne att känna så?

Och varför bryr du dig över huvudtaget vad andra i din omgivning tycker. Det är bara du som bestämmer att omgivningen ska äga dig.

2013-07-03 @ 05:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0