svar på tal sussi

Sussi om feminister är bra duktiga dom...: Det handlar inte om att "tycka olika", det handlar inte om moral eller att det är "fel" med porr eller naket.

Du läser texten fel. Det står inte någonstans att man är blåst för att man gillar porr. Det står blåst om man försvarar porren och det som händer bakom scenerna med att "tjejerna gör ju det frivilligt".

Det handlar om att inte vara medveten om baksidorna av mainstream porren och hur det går till. Blåst/naiv är vad man är om man tror att porr är något glamoröst. De är bara att lyssna på porrstjärnorna.

sv: i texten som jag la upp står det tydligt ; "Det känns som att jag har det men jag kommer ihåg när jag själv var en sådan där jävla blåst brud som vadå porrfilm, tjejerna gör ju det frivilligt."
just den meningen uppfattade  i alla fall jag som att tjejer som anser att porr inte är fel utan att det är upp till var och en är dumma  i huvudet, det är hur JAG UPPFATTADE texten.

isåfall får du gärna kalla mig dum i huvudet, för jag försvarar tjejerna som är med i porrfilmer, som livnär sig på det , som trivs med sitt val av jobb. jag ser inget fel i prostitution heller ifall personer i fråga har valt det helt själv och är NÖJD med att jobba med det. vissa människor är det, jag stödjer dock inte folk som säljs mot sin vilja eller som jobbar för en hallic, eller fine, trivs dom med det så absolut, go for it.

jag är mycket medveten om porrens baksidor och om man tror att du tjänar en halv miljon på en rulle så tror man fel, jag är påläst eftersom jag dyrkar Ron Jeremy och har sett otroligt många dokumentärer angående porr. MEN har man valt att göra det så ser jag ingenting fel med det.
om vi ska börja diskutera moraljobb så kan nog varenda jobb helvete i världen slänga sig i väggen, lågbetalda ungdomar som jobbar röven av sig för att få ihop ett par ynka kronor att köpa någonting fint av.

alla är vi som sagt horor till rätt pris , eller hur? oavsett jobb eller inte, för jobba ihjäl oss för pengar gör vi iallafall.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Var står det att jag har sagt att man är dum i huvudet för att man försvarar tjejerna som är med i porrfilmen? Jag sa att man är naiv om man försvarar PORREN med att "jamen tjejerna gör det ju frivilligt"



Jag pratar inte moral angående knullande och jag säger inte att man som person är sämre på något sätt, det jag menar är att man får tänka "vad var det som ledde till detta". Det finns alltid något mer än "frivilligt", något som format folk.



Jag försvarar också tjejerna, de jag kritiserar är alla producenter, de som tjänar pengar på branschen, som livnär sig på att andra får utsätta sig för vidriga arbetsförhållanden, ingen arbetssäkerhet what so ever. "Do it or don’t get paid" och farliga och tom dödliga risker. De matar ju fan skådisarna med knark och alkohol, det är ju ingen hemlighet direkt.



Bara att titta på antal dödsfall inom porren som har med hiv/aids, överdos, mord och självmord att göra.



Ska det vara porr så ska det fan åtminstone finnas säkerhet för de anställda som på vilket annat jobb som helst. Jag tycker att de borde ha ett eget fack och få en psykisk och fysisk utvärdering innan människorna ens får bli porrstjärnor sen ska de ha tillgång till läkare och psykolog hela tiden och bolagen ska ha tester frekvent och inte bara en gång i månaden. Dessutom borde de alla använda kondom. Människorna ska inte behandlas som kött.



Producenterna och de som gör filmerna ÄR porrskådisarnas hallickar. Porrskådisarna gör jobbet och utsätter sig för risker, de andra håvar in de stora pengarna.



Du kan ju inte mena allvar med att jämföra att sälja sin kropp och riskera att få tex aids med att typ jobba på mcdonalds. Om det verkligen är samma sak, skulle du tillåta din hypotetiska dotter att sommarjobba som porrskådis?



Du finner Ron intressant, jag finner Jenna intressant.. eller rättare sagt jag finner Jennas historia intressant.



Hoppas du förstår vad jag menar iaf, det handlar inte om moralen angående att knulla framför en kamera, det handlar om hur frivilligt det egentligen är alla gånger att sälja sin kropp även om inget pistolhot är involverat.

2011-12-21 @ 22:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0