knip käft förihelvete

ladydahmer bloggaren skrev ett jädrans bra inlägg som jag tänker citera från;
"Asså folk som envisas med att fråga om eller påpeka när man har t.ex utslag eller konstiga födelsemärken eller annat som kan vara lite känsligt. "VAD ÄR DET DÄÄÄÄR FÖR ÄCKLIG VÅRTA HAR DU HAFT DEN LÄNGE?" Fan, back off! Kan jag bara få ha mina kroppsliga defekter ifred liksom? Hade jag velat snacka om det så hade jag tagit upp det själv."

jag har också funderat på vafan folk håller på med när det gäller att kommentera ens utseende.

jag får alltid höra från höger till vänster att jag ser ut si eller så.
mitt hår har rolig form, ögonbrynen är ojämna eller om jag håller på att bleka till blont att det ser wierd ut osv.(trust me, har fått höra betydligt värre kommentarer. detta är bara ett par exempel). kanske inga stora saker men hur dåligt uppfostrade är ni!?
oavsett hur mycket jag än stör mig på mina vänner så säger jag det ALDRIG det face 2 face, vem fan vet hur mycket jag skulle kunna såra dom genom att säga "öhm.. alltså, du ser fan ganska tjock ut i den där". och vips så kanske dom aldrig mer vill använda sitt favoritplagg enbart för att JAG tycker att dom ser tjocka ut?!
är det någonting jag aldrig skulle kunna göra så är det att yttra mig om saker som kanske sårar mina vänner oerhört, jag vet själv hur det är att bli sårad över småsaker.
ni kanske inte tycker det är någon stor grej, men det är inte ni som får möta kritiken.
jag förstår mig inte på personer som kan vräka ur sig saker, skratta åt sina vänner och tro att det är okej.
ni är fruktansvärt dåliga människor och jag hoppas ni någon gång får tillbaka samma smärta i hjärtat som andra människor får av era kommentarer.


Kommentarer
Postat av: anna

Jag håller med dig till 200%..de är inte ok!

2011-07-30 @ 13:33:43
URL: http://backtoblackhair.blogg.se/
Postat av: Malin Ö

håller med :)

2011-07-30 @ 21:50:41
Postat av: Anonym

Ja hur var det nu då, vem var det som var dåligt uppfostrad?

2011-07-31 @ 18:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0