Folk gillar inte hur jag tänker och jag gillar inte hur ni tänker, Okej?

Bella om Svar på tal miss Dahmer:
Nu är du bra löjlig, Emma! Hemmafru? Kom igen.. Vilket århundrade lever du i? Ok, vi antar att du är hemmafru och passar upp och blir överkörd i ditt lilla prinsessland av din man. Han skämmer bort dig lite grann då och då med presenter och lite kuk på helgerna för att hålla dig nöjd. När han sen dör... Vad är och har du då? Ingenting. Inte ett jobb, inte en utbildning (mer än nåt fjuttigt gymnasiebetyg). Bra jobbat! Hur ska du försörja era barn? Socialbidrag? Herregud, tänk efter en gång till för fan.


Sv; det här var nog ett utav det roligaste jag läst på år och dar.
  1. jag avskyr att få presenter (så länge jag inte får köpa "unna-mig-själv-presenter"
  2. kuk på helgerna? vad fan lever du i för slags celibat förhållande?
  3. varför skulle jag överhuvutaget tänka tanken över att min man en dag kommer att dö och lämna mig på jorden tillsammans med mina barn? Om jag skulle tänka på det dagligen skulle jag inte kunna leva mitt underbara liv till 100%.
jag förstår inte riktigt hur du tänker? sitter du och funderar dagligen på vad du ska göra när din kille går och dör? det finns viktigare saker i livet än pengar lilla du och när jag säger hemmafru så menar jag inte att vara hemma 24 timmar om dygnet , sju dagar i veckan 365dagar om året .
hemmafru menar jag att göra "kvinnosysslor" tex; laga mat , städa, tvätta osv SAMT ATT HA ETT JOBB . jag tycker att kvinnor är en miljon gånger bättre på att städa & tvätta än vad karlarna är.  och jag gnäller inte heller över ifall jag måste ställa mig och dammsuga. medans jag gör hus sysslorna så kan karljäveln ta och göra "MANLIGA saker" som jag inte kan.
jag har ingenting emot att stå vid spisen som så många hatar att jag säger.
vissa tycker det är okej att stå vid spisen eftersom vi gillar det, andra strider för att mannen ska göra exakt samma saker som kvinnan.
Icke sa Nicke, inte enligt mig iaf!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker också om ordet hemmafru! :) laga mat och pyssla om den man tycker om mest.

2011-06-09 @ 20:39:51
Postat av: Anonym

Låt alla ha sina personliga åsikter och strunta i varandra istället, det här blir ju bara skit tråkigt och sorgligt, ni verkar ju uppenbarligen inte komma någonstans ändå menar jag:)

2011-06-10 @ 17:21:46
URL: http://thirese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0