jag hatar fortfarande hästar?

Julia om Jag skrattar idag!:
Känner bara att jag måste få yttra mig lite här. Den sista ridklubben i borlänge som hade ridhus lades ner i januari om jag inte minns fel. För att dom blev utkörda från Lerbäckens ridcenter pga nya ägare. Ridklubben har nu en liten gårdsplan i rommeholen att låta sina elever rida på. I borlänge finns inte EN ENDA ridklubb som har ridhus. Något som är ganska viktigt när man bedriver just en ridklubb. Eftersom klimatet gör att man inte kan rida utomhus jämt, blir ryttarna lidande. Kommunen har fixat väldigt mycket för andra sportklubbar här i borlänge. Grundläggande saker som gör att klubbar/organisationer kan hålla sig vid liv. Jag, och många andra som är insatta i detta tycker verkligen att vi är värda hjälp till det här! Sen så lever vi numera på 2000-talet. Typ allt sköts via internet. Jag tycker du gör fel som yttrar dig om saker som du inte är påläst om.


Sv; oavsett vad så hatar jag hästar och tycker det är bedrövligt att vi lägger ner pengar på någonting alla inte kan nyttja. fine, kör på ett ridhus ni, men tycker fortfarande att ni ska skramla in pengar själva för att verkligen bevisa hur mycket ni vill ha ett ridhus. istället för att gnälla över att ni inte får av kommunen . om det nu finns så många häst intresserade tjejer OCH killar i borlänge så tror jag att om alla dom lägger en slant så kan ni bygga ett gigantiskt ridhus helt själva.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur mycket tror du ett ridhus kostar att bygga..?

2011-06-14 @ 19:14:29
Postat av: Anonym

gäller detsamma för fotbollsplaner, fritidsgårdar, skridskorinkar, lekplatser, simhallar, bibliotek osv? Ska bara sånt som ALLA gillar finansieras?



Kommunen SKA finansiera sådant som främjar ungdomars fritidsintressen, Tyvärr så lägger man oftast flera miljoner kronor på intressen för pojkar (ta reda på hur mycket wera lokala fotbollsklubbar får varje år) medans man totalt struntar i flickors.



Du behöver inte gilla hästar. Precis som du inte behöver gilla eller spela fotboll. Men för de som gör det ska det finnas möjligheter.

2011-06-14 @ 20:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0