Och vips så var jag för gammal!

LADY DAHMER om för mycket ..:

jag kommer från en liten småstad där det inte finns pengar till ridhus, fotbollsplaner, idrottsklubbar eller fritidsgårdar. Där ungdomarna inte har nåt att göra.

Det sups väldigt mycket där. Det begås också väldigt mycket småbrott.

Att lägga pengar på barn och ungdomar ÄR vettigt.

Det är sådana här inlägg som visar på hur otroligt okunnig du är om så mycket. Det handlar inte bara om åsikter (för där har du rätt i att inget är rätt eller fel) utan det faktum att du bildar dina åsikter utan att ha alla fakta eller förståelse kring problematiken

sv: nu vet jag inte vad det är för småhåla du är uppvuxen i men jag kan inte påstå att borlänge är en speciellt liten stad och jag tycker det är FEL att kräva kommunen på ett ridhus som ändå inte alla kan nyttja.
att däremot lägga pengarna på en fritidsgård är vettigt. där kan alla komma och gå oavsett ålder eftersom det inte kostar pengar att vistas där.
hur många har råd att vara medlem på en ridklubb? hur många har egen häst?
du som hela tiden snackar om jämnställdhet borde väl ändå tycka att ett ridhus är åt fanders eftersom det bara blir folk med välbetalda föräldrar som kommer kunna nyttja det. jag tycker det är tragiskt att tjejer (även killar) som är intresserade av hästar inte kan vara med och rida . för att deras föräldrar inte har råd. DÄR kan vi snacka orättvist. så lägg hellre pengarna på någonting vettigt som ALLA kan ta del av och sluta kräv kommunen på såna saker.



Anonym om Fel att ha åsikter?:

du får absolut tycka och yttra dig om precis vad du vill. Däremot så är det ganska korkat att inte skaffa sig ett bra hum om ämnet man vill tycka nåt om. Att bara tycka för tyckandets skull fyller ingen funktion utan får bara dig att se ignorant ut.

Och varför vill du famla i mörkret egentligen? du är way too old för att tro att du redan vet allt. Kunskap är makt! Utnyttja det!


Sv: vad är det för jävla hum jag måste ha om ämnet?
jag tycker inte vi ska kräva kommunen på ett ridhus som inte alla kan ta del av. hur många har råd att skaffa sig en häst å rida omkring i ridhuset? inte speciellt många.. jag tycker inte för tyckandets skull. jag yttrar mig för att jag kan inte förstå hur folk kan kräva ett ridhus när det finns andra saker att lägga pengar på!?

jag har ALDRIG påstått att jag vet allt. det finns ingen i hela vida världen som vet allt.
sen att du väljer att vara anonym gör det hela mer skrattretande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack vare ridklubbar så kan barn som inte har egna hästar få rida. Jag lånade en häst på ridskolan när jag var liten. Mina föräldrar är inte rika.

2011-06-14 @ 21:26:09
Postat av: FREJA



Det finns fritidsgårdar i Borlänge. Flera stycken, du har ju överallt. Det finns musik, idrott, kyrkans verksamheter,kör, och en massa mer.

Det finns barn och ungdomar som rider i Borlänge, varför inte ett ridhus så att de kan fortsätta med det de tycker om. Sen Vet väl inte du hur mycket det kostar att vara medlem, om man måste ha häst etc, det kanske finna att låna?

Barnfattigdom är en annan sak. Och det kommer vi tyvärr kanske aldrig ifrån men det är också en fråga som jag kan se en koppling till feminism. T ex att kvinnor ska tjäna lika mycket som män. Då kanske det inte bara är de där rika männen eller välbetalda föräldrarna som du säger som har råd.

2011-06-15 @ 07:09:41
Postat av: lina

precis, det finns ju dem som faktiskt redan har häst så det är väl bra att dem har någonstans att vara och träna för att bli bättre.

2011-06-15 @ 13:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0