Rånad på arbetstid..




hur många av er har någonsin blivit rånad?

igår blev jag och anna rånade på jobbtid. vet ni hur peppade vi var?

kan berätta att hela min jobbfredag gick åt helvete..
började med att Anna hade tid hos doktorn och jag fick städa Telia helt själv, sedan ta ett tåg helt själv också:O
var galet med kaos.

Iallafall så dök hon upp sen och då gick det väl hyffsat.
CSN gick inte heller nå bättre eftersom vi är tvugna att gå mellan stationen och csn. SVINKALLT tack för den!
efter csn var det dags att äntligen unna sig lite mat i magen och vi drog hem till mig.

när det var dags att åka tillbaka till jobbet så gjorde vi det, väl framme på jobbet får vi veta att tåget vi ska städa är 1,5 timmar försenat... JIPPIIIIIIIIIIIII... som senare blev inställt.. så vi väntade från kl 4 till halv sju på ett nytt tåg som skulle städas.. de var en kvart sent..YEY!

inte nog med det så har vi ingen nyckel till våran lokal eftersom nattstädarna har 2st. så det slutar oftast med att vi blir utelåsta eftersom de vi delar lokalen med är ute på spåret och leker med tåg-loken och dylikt.
men igår var det droppen.. 20 minuter stod vi ute och trodde att vi skulle dö av kyla..
kan ju berätta att vi jobbar i tunna bomullsbyxor som är gjorda för att användas inne på ett gym.. så det var inte sådär jättevarmt.
och tack vare att vi inte hade nyckel så missade vi våra bussar.. min gick en timme senare och det var inte en snakc om saken att gå hem i denna kyla.

Iallfall, råneriet.. jag och anna pratade om det hela vägen till stan igår kväll och vi skratta så vi grät.
när vi städar tågen så får vi ta panten som ligger runt om i vagnarna, igår fick vi ihop en hel sopsäck med pantflaskor enbart i ETT TÅG. (tänk er i längden hur mycket pengar det blir;)
iallafall så ställde vi våran säck vid våra jobbväskor så ingen skulle ta det.. likt förbannat när vi kom tillbaka efter att ha kastat 6st sopsäckar med skräp var våran pant borta..
vi kollade väntsalen , folk omkring och dylikt.. tills Anna sa att "det är säkert alkisarna..."
jag blev skitförbannad och stormade över till deras "vänt-kupe" dom har på stationen och slet upp dörren och bad dom snällt att få tillbaka "min jävla sopsäck med pant!"... efter lite velande fick vi tillbaka våran sopsäck. och jag kan säga er  , hade jag vetat till 1000% att dom skulle köpt mat för pengarna hade dom fan fått ALLA våra sopsäckar med pant vi lyckas fått ihop men eftersom det går till sprit och droger så får dom inte ett jävla öre av mig!

Så nu har vi säkert startat ett krig med alkisarna på tågstationen!
kom iallafall hem till slut. tog mig ett as långt hett bad och gick sedan och la mig. hoppas att denna dag erbjuder någonting underbart och bra.
pallar inte riktigt med några motgångar just nu :/




Kommentarer
Postat av: Nina

Är det möjligen så att du jobbar på Sodexo? Jag har en kompis som jobbar för dom nere i stockholm och dom har även städning av Sj:s dubbeldäckare :)

2012-02-04 @ 17:46:38
Postat av: Johan Palander

Bra Gjort!:) hahaha

2012-02-04 @ 21:18:44
URL: http://bajskorv.slash.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0