kvinnor kan var det va?

idag har jag varit , vad man ansåg på femtiotalet som en "riktig kvinna".

jag har hunnit med att jobba, skura hela köket så det är skinande rent inför besöket av mamma som äger rum om en stund, hon får gärna skynda sig lite så jag får i mig ett par koppar kaffe tidigare.
känner att jag kommer somna när som helst :P



iallafall ,dagen har flytit på ganska bra, tills vi ringde veterinären.
vet ni hur mycket vårat kära veterinärbesök med katten kommer gå på?
2000riksdaler..



vi upptäckte för några veckor sedan att katten luktade förjävligt ur munnen. tänkte inte så mycket på det eftersom han får blötmat en gång om dagen och ja.. blötmat kan få katters andedräckt att stinga ruttet.
för ett par dagar sedan tittade jag hans tänder, tandköttet var lite rött men tänderna såg fina ut.
tills igår när jag skulle ta kort på honom och han gäspade. helveeeete hur hans tandkött ser ut..
så två tusen kronor måste införskaffas innan jag kan ta honom till veterinären! :/




Kommentarer
Postat av: Emmilie

Sånt måste man tänka på när man skaffar djur, att det kan komma höga oväntade utgifter. Men det är ju inte så kul när det händer, jag vet, vårat senaste akuta veterinär besök med hunden gick på 3000 :/ Har du ingen du kan låna pengar av, så han slipper gå runt och ha ont. Fast han kanske inte har ont?

2012-01-18 @ 19:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0