Händelse på jobbet.





jag måste bara få yttra mig lite om en liten rolig händelse .

natten till fredag så var det 2st på mitt jobb (nattarbetare) som skulle städa sj-tåg.
ena tåget har det varit inbrott i och i ett annat tåg (om jag fattat det rätt) hittade nattarbetarna en avsupen alkis.
dom fick panik för dom trodde han var död, ringde polis och ambulans som kom direkt till platsen.
tydligen räcker det som "ursäkt" på mitt jobb för att slippa grundstäda ett tåg.


Vi pratade med gubbarna vi delar lokal med på vårat jobb och den alkisen är tydligen känd för att göra inbrott och sova lite på tågen som står stilla för natten, han är helt ofarlig och enbart sugen på öl.
tydligen är han väldigt pratglad och trevlig.
men jag och anna kunde iallafall inte förstå vart talesättet "skinn på näsan" har tagit vägen.
den excisterar inte längre.

alkisen mådde tydligen prima eftersom han var åter på stationen under dagen, men tjejerna som nattstädar var tydligen för traumatiserade för att fortsätta sitt jobb och en annan tjej fick hoppa in istället?

talade t.om med min mamma om händelsen och frågade varför Jag & Anna inte fick gå hem från jobbet när vi blev rånade av dessa små öl-pimplare?
well, jag är väl född med skinn på näsan och har väl den "gåvan" att inte vara rädd.


så ifall någon utav er nattarbetare läser detta; Denna alkis kommer att återkomma ett par gånger, ni kommer få en god kontakt med honom^^ Men om ni tycker att det är otäckt, gå ur tåget, ring polisen och vänta tills dom tar rätt på honom och städa sedan tåget.

Kommentarer
Postat av: IdiotEmmaSlårTillÄnnuEnGång

Lätt att vara spydig bakom en skärm? Hur skulle dom veta att det var en alkis och att dessutom är ofarlig? Kunde lika gärna ha varit en jätteaggresiv alkis/pundare. När ni blev "rånade" så snodde bara alkisarna eran påse med pant bakom eran rygg, knappast någonting jag skulle kalla att bli rånad. Men vad vet jag, alla av oss har jue inte lika mycket skinn på näsan som dig Emma..

2012-03-17 @ 13:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0