För er som inte förstår.










detta inlägg är för er som inte förstår folk som skär sig.
ni lär fan öppna sinnet innan ni läser detta, för det här är ingen lek!

jag hittade en tjejs blogg, där hon skriver om "Att skada sig själv.."
de här är ett utdrag ur hennes blogg och jag tycker faktiskt att ni ska gå in på hennes blogg och läsa vidare vad hon har skrivit!
att skada sig själv är ingen lek, ni som inte förstår själva "grejen" med varför vi skadar oss MÅSTE läsa det här.
så kanske ni får en bättre bild av hur vi egentligen mår, varför vi gör som vi gör osv.
för jag vet många som trångsynta när det handlar om att vara självdestruktiv!

"För en del så handlar det helt enkelt om att förflytta sin psykiska smärta. För en människa som mår så dåligt att det gör ont så är det nämligen ibland skönt att känna den fysiska smärtan. Den fysiska smärtan vet man säkert går över. Den typen av människa döljer ofta sina sår (ärr är en annan sak*) och skäms för sitt beteende. Det är tabu och "emo", fult att må dåligt och man får inte be om hjälp. Så en del gör sig illa för att härda ut. Det är kanske just därför som en del blir beroende av att göra sig illa. Straffa sig själv. Det finns givetvis också de som inte orkar leva alls längre och skadar sig med avsikt att dö. Många misslyckas lyckligtvis."


Fortsättning... : http://jonesythekatt.blogg.se/2010/august/sjalvskadebeteende.html

Kommentarer
Postat av: Jonesy

SV: Men jisses.. Tack så mycket för de fina orden! Kan jag på något sätt hjälpa till att öka förståelsen så gör jag gärna det. Det är ju därför jag tar upp sådant här.

2010-08-17 @ 20:05:11
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Självskadebetende är en hemsk sjukdom. Jag brukar också blogga om psykisk problematik. Bra att det hamnar någon likasinnad på framsidan.

2010-08-17 @ 20:07:21
URL: http://sandorama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0