Svar på tal miss Dahmer

LadyDahmer;Du säger att du är stolt över att inte vara feminist. Vet du vad feminismen har gjort för dig och vad den fortsätter att göra för dig och dina framtida barn? Rösträtt, rätt att jobba, rätt att slippa bli våldtagen i äktenskapet (den lagen kom på 70-talet!), rätt att bära byxor, rätt till barnomsorg, rätt till vår egen självbestämmanderätt (istället för att vara mannens egendom) - hundratals rättigheter och friheter som vi annars bara hade kunnat drömma om.

Varför tror du att kvinnor tjänar mindre och får sämre jobb även fast de har bättre utbildning än männen? Varför tror du män våldtar och begår våldsbrott? Varför tror du att det är kvinnan som har störst rätt till barnen vid en vårdnadstvist och varför pappor inte får komma till tals?


SV;
vad feminister har gjort för mig? jahaa..
rösträtt, jag vet många som skiter i att rösta oavsett om dom är kvinnor eller män.
rätt att jobba? ja det bryr jag mig inte om eftersom jag tycker att det är fint att vara hemmafru och ta hand om ungarna, städa laga mat osv. eftersom jag tycker att det är fruktansvärt kul så är det en grej jag drömmer om.
rätt att slippa bli våldtagen? hörredu, det försigår våldtäkter dagligen i förhållanden varesig det finns en lag om det eller ej.det här börjar ju bli löjligt!
Det där med att bära byxor, synd .. jag äger inte ett enda par brallor förutom mina nalle puh mjukisbyxor som jag sytt heelt själv.

Men herregud, hatar du alla män eller är det här något slags skämt?
´det finns faktiskt kvinnor som våldtar också, det hoppas jag du är medveten om , men det nämner du inte överhuvutaget?
kvinnor begår också brott, kvinnor mördar, kvinnor är lika stora svin som karlar, varesig du vill eller inte.

Kommentarer
Postat av: Ladydahmer

Det gör mig ledsen att se människor som inte bara är ignoranta utan som även vill förbli det.

2011-06-08 @ 12:48:25
Postat av: Paula

det feminister gjort för dig är att ge dig valet att göra vad fan du vill av ditt liv.

2011-06-08 @ 13:22:39
URL: http://paulagoesapocalypse.blogg.se/
Postat av: Ladydahmef

Jag hatar inte män. Jag klankar inte heller ner på dem. Det jag kritiserar och synliggör är de strukturer och mönster som hjälper till att upprätthålla våra könsroller som i sin tur placerar män och kvinnor i trånga mallar vilket är begränsabde o h diskriminerande för BÅDA könen.



Män begåf 98% av alla sexuella övergepp. Män begår drygt 80% av alla våldsbrott. Vad tror du att det beror på? Är män onda? Är de så av naturen? Eller kan det kanske vara så att vi fostrar våra pojkar och flickor att det är mnaligt att vara våldsam? Fundera lite på VARFÖR saker är som de är. VARFÖR just män är mer våldsamma och varför de tar sjölvmord i högre utsträckning. Varför dör de i förtid i stressrelaterade och hjärtsjukdomar? Varför lider de mer av depressioner och separationer? Varför har kvinnor mindre bra sjäövkänsla och varför är det kvinnor aom i högre mån får ätstörningar? Varför är nästan alla chefer män och varför tjänar kvinnor mindre?



Det finns strukturer runtomkring oss som möjliggör och upprätthåller ojämställdheten. Du säger att du struntar i din rösträtt och att ha lika rättigheter som män men hade det inte varit för kvinnokampen så hade kvinnor fortfarande ägts av män.



Fundera lite längre istället för att avfärda mig som manshatare.

2011-06-08 @ 13:30:50
Postat av: Anonym

Jag vet inte om du läser kommentarerna men du fick även ett bra svar från en av mina läsare Maria. Jag kopierar in det:



"En snabb bläddring i din blogg leder till detta:

Du är FÖR abort? Tror du det till största delen är karlar som har stridit för aborträtt?!! Nej, tacka feminister och starka kvinnor i första hand!

Du har pojkvän som du sover hos? Hade INTE varit ok om inte feminister stridit för kvinnors rätt att uttrycka sin sexualitet och bli accepterade trots att de haft sex före äktenskapet.

Att skriva att du struntar i kvinnors rösträtt och rätt att arbeta gör mig mörkrädd!! VILL du att din man ska bestämma hur du ska leva ditt liv!!!! :-O Skrämmande!



Du har så mycket att tacka feminister genom tiderna för så du förstår det inte ens!!"



(om hon varit här o h postat så kan du radera detta.)

2011-06-08 @ 13:35:29
Postat av: Maria

Ignorant var ordet. Det FINNS kvinnor som också begår brott, men om du bara tar reda på lite statistik så kommer du upptäcka att det är en stor majoritet som begås av män. Och vadå det begås våldtäkter oavsett om det finns en lag eller inte, ja visst. Men lagen gör att kvinnor faktiskt anmäler saken också och kan sätta dit idioten som inkräktat på något som inte varit deras. Folk skiter i att rösta oavsett om de är kvinnor eller män, vad har det med saken att göra? Alla människor ska ha lika rättigheter, det är det feminismen handlar om, inte om att hata män. Du har verkligen missuppfattat, kom ut ur din trångsynta lilla bubbla.

2011-06-08 @ 13:45:11
Postat av: Freja

Men om du inte kan se vad feminismen har gjort för dig Emma så kanske du kan se vad den har gjort för dina vänner. Helena, Hanna, osv, din mamma.



Helena och Hanna skulle inte ha fått jobbat på verket, inte bär byxor och inte heller rösta. Som de faktiskt gör och gjorde. Och nog skulle du väl tycka att dom bör tjäna lika mycket som karlar och att din morsa ska få mer i plånkan?

Det handlar ju inte om att hata män.



Det finns ju folk runtomkring dig som tycker om dig men som tar illa vid sig av det mesta du säger.

2011-06-08 @ 14:45:34
Postat av: Bella

Nu är du bra löjlig, Emma! Hemmafru? Kom igen.. Vilket århundrade lever du i? Ok, vi antar att du är hemmafru och passar upp och blir överkörd i ditt lilla prinsessland av din man. Han skämmer bort dig lite grann då och då med presenter och lite kuk på helgerna för att hålla dig nöjd. När han sen dör... Vad är och har du då? Ingenting. Inte ett jobb, inte en utbildning (mer än nåt fjuttigt gymnasiebetyg). Bra jobbat! Hur ska du försörja era barn? Socialbidrag? Herregud, tänk efter en gång till för fan.

2011-06-08 @ 17:01:13
Postat av: Malin Ö

Men herregud, får man inte tycka va man vill längre? Emma du är klockren varesig vad dessa brudar säger! Följ dina drömmar om att bli hemmafru och ta hand om dina och kims barn!

2011-06-08 @ 17:32:01
Postat av: Sandraa

Lönt att hetsa som ett gäng idioter! Alla har rätt till sina åsikter och skriva dom. Stå på dig finaste Emma. Du är bäst i hela världen och jag älskar dig! <3

2011-06-08 @ 22:53:27
URL: http://theleadeer.blogg.se/
Postat av: ullis

Det här var nog det dummaste inlägget jag läst på länge. Bara för att inte du tycker att du känner av framstegen som gjorts sedan kvinnor inte ens fick gå på stan ensamma utan att klassas som "gatuflickor", så kan du väl ändå se att det har gjort mycket för samhället och kvinnorna i det?

2011-06-10 @ 14:36:42
URL: http://eldrimner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0