Dumma sjukdommar!

 

hah chiiii fick jag allt.

nu är jag dunderförkyld ( i ena näsborren) och min hals gör så sjukligt ont. . .

en smärta jag aldrig känt förut

jag ska be mami titta och peta på mig ifall det blir farbror doktorn eller om det "kanske går över av sig själv"-grej.

iallafall ska jag koka mig en kopp te nu

jag borde också gå till arbetsförmedlingen innan dom stänger

smitta ner alla dom så folket med lika stor ångest som jag slipper gå dit, åh va underbart va?

 

Nej nu blir det ljuvlig musik, te och en cigg.. om de går.. aj aj aj


Kommentarer
Postat av: Bettan

sjävklart förstår jag att ni som inte har nåt emot äkta päls oftast också är emot att djuren ska vara vid liv när dom blir flådda.

Och jag håller med om att om man nu ska ta päls från djur, så MÅSTE dom verkligen vara avlivade innan.



Men även om djuren är avlivade innan tycker jag inte att det är okej att föda upp dem enbart för ta deras skinn.



Om tex man slaktar ett djur för deras kött skull, kan man lika gärna ta reda på allt. Kor och grisar som slaktas tar man ju också skinnet från för att göra kläder och skor.



Men när det gäller dom flesta djur man gör päls av så slängs kroppen bara efteråt, så dom har fått dö enbart för att nån vill göra en jacka av deras hud. Det finns så otroligt många pälsfarmar där djur inte heller får den livsstil som dom SKA ha heller, utan sitter instängda små burar i väntan på döden. Ordentligt avlivade eller ej, då är det vidriga istället hur dom får bo innan.

2010-08-31 @ 15:18:59
URL: http://roseofdespair.blogg.se/
Postat av: Bettan

sjävklart förstår jag att ni som inte har nåt emot äkta päls oftast också är emot att djuren ska vara vid liv när dom blir flådda.

Och jag håller med om att om man nu ska ta päls från djur, så MÅSTE dom verkligen vara avlivade innan.



Men även om djuren är avlivade innan tycker jag inte att det är okej att föda upp dem enbart för ta deras skinn.



Om tex man slaktar ett djur för deras kött skull, kan man lika gärna ta reda på allt. Kor och grisar som slaktas tar man ju också skinnet från för att göra kläder och skor.



Men när det gäller dom flesta djur man gör päls av så slängs kroppen bara efteråt, så dom har fått dö enbart för att nån vill göra en jacka av deras hud. Det finns så otroligt många pälsfarmar där djur inte heller får den livsstil som dom SKA ha heller, utan sitter instängda små burar i väntan på döden. Ordentligt avlivade eller ej, då är det vidriga istället hur dom får bo innan.

2010-08-31 @ 15:18:59
URL: http://roseofdespair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0