Har vi ens yttrandefrihet?

jag kommer ihåg förut när jag läste att en skola i falun inte ville att SD skulle komma dit och föreläsa för att dom var "rasister och nazister som har bytt ut kängorna mot kostym". i artikeln var det två tjejer som var medlemmar i ung västern som yttrade sig och inte ville ha dom på deras skola.

min första tanke var: vafan säger småbarnen?
i sverige har vi (som inte ens märks) någonting som heter yttrandefrihet.
Alla har rätt till att komma och föreläsa om vad dom tror på osv.
men dessa flickor fick nog sin vilja igenom har jag för mig, dom fick SD att vända i dörren och fara hem igen.
hur fan kan man resonera på det sättet?
vänsterpartiet, socialdemokraterna, miljöpartiert, centern, folkpartiet och moderaterna får prata fritt..
Eller nja, dom blåa partierna har sällan någonting att säga till om för dom kan klassas som "borgarsvin"
men röda partierna får yttra sig hur mycket dom vill, om det ena & de andra.

Jag förstår inte hur det kan vara så enkelt att smutskasta ett parti för att dom heter SverigeDemokraterna.
varenda gång man nämner de partiet får man höra "jävla rasisthora" osv.

varför är så många emot att höra vad sverigedemokraterna har att säga? varför är det fritt fram för dom andra partierna att ta tag i varandras händer å skrika "Mångkultur i Sverige" ?! Alla borde väl få göra sin röst hörd när det kommer till politik?
Eller ska vissa partier bara hålla käften?




Kommentarer
Postat av: Oskar aka Fy2

Hej emma! håller med dig! vi har Yttrande frihet i våran grundlag, men alla får inte säga vad deras åsikter är innan man får skit för det! inget elakt men DET ÄR SVERIGE VI BOR O LEVER I!!! inte något jävla irak eller pakistan! fan rätta er efter våra regler o normer, vi ska inte behöva rätta allt efter deras tycke.

jag menar studenten, inte äns få sjunga nationalsången!! pinsamt!!! jag kommer rösta SD! i hopp om att rätta detta fallande land till ett mer positivare land :D alla har rätt o vara här. om man sköter sig o rättar sig efter våra regler o normer! Kramar från Småland!! :D

2010-08-31 @ 02:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0