Filmkväll med Hanna



Jag bjöd hit hanna på mat idag,hemmagjord tacopizza blev det. mumsigt som fan
efter maten spelade vi en massa yatzy och chicago + en massa kaffe!
hanna spöade skiten ur mig.
efter en stund tröttnade vi på att spela och vi tog en promenad ner till Ica Maxi (i snöstormen)
vi köpte lite glass, chokladpudding och frukt (fruktsallad var på gång)

Vet ni föresten hur svårt det är att "skala" kiwi? fruktansvärt svårt om ni frågar mig. den bara geggades sönder
tur att allt skulle tuggas, sväljas och bli bajs till slut så snygghet var inget tvång!
sen var det dags för film!
vi börjde att kika på pocahontas och vi kom fram till att INGEN disneyprinsessa har en mamma, varför är det så?
hur kommer det sig att ariels mamma inte finns? Bells mamma inte finns? Jasmines mamma inte är där? osv. INGEN disney prinsessa har en mamma (förutom askungen som har en elak STYV-mor)
Efter det tittade vi på första Bernard & Bianca filmen, med den lilla tjejen penny som ska hitta djävulsdiamanten
hahah så fruktansvärt roligt :D
Nu har vi bara resten av alla dessa disney klassiker att titta på ;)

Jag - men ofta en katt har glasögon?!
Hanna - du tycker inte det är konstigare med möss som pratar?!



Kom även fram till en riktigt vidrig grej när vi tittade på Bernard & Bianca!
i första filmen finns det en gubbe som kallas för "snoops", som jobbar åt den elaka tanten Medusa..
Så fort jag såg honom sa jag: MEN FYFAN va äckligt.
JAG tycker att han är på pricken lik Mördaren Anders Eklund!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0