Ge dig själv beröm.




Det viktigaste med att lyckas är nog att ge sig själv beröm när man väl lyckas. RIKLIGT med beröm.
precis som jag strax ska göra.
alla belönar vi oss på olika sätt.
jag har t.ex inte rökt på hela dagen men snart ska jag unna mig en cigarett bara för att jag har varit så duktig att gjort klart mitt första Historia Arbete :D (nu har jag iof 4st kvar men ändå)..
Imorgon tänker jag börja plugga till mitt prov som jag ska ha den 14:e December.

jag har även mailat tanten Gerd som ska leta fram böcker åt mig på biblioteket, så förhoppningsvis kan jag hämta dom redan nästa vecka och komma igång med mina arbeten så fort som möjligt. jag känner mig väldigt stolt över mig själv som lyckades genomföra mitt 4sidor långa arbete om Jordbrukarsamhället på historian även fast tårarna sprutade, ilskan var på topp och jag bara ville skrika ut och slå någon. Jag lyckades behålla lugnet, bita ihop (jävligt hårt) och slutföra arbetet, Jag förtjärnar verkligen den här cigaretten.
Jag känner att jag vill skriva mer.. mycket mer..

Ska även börja skumläsa om min svenskauppgift imorgon "Människan och språket". jag har valt att läsa om Barnets språkutveckling. Det kommer nog bli otroligt intressant, fast jag förstår nästan inte hur min lärare vill att arbetet ska vara uppbyggt. Jag var alldeles för trött för att förstå när hon pratade om det i torsdags. Men tur att jag ska träffa henne på måndag så jag kan ställa alla mina "dumma" frågor ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0