Värt prislappen?

jag funderar många gånger på hur folk tänker när dom lägger ner extrema pengar på märkeskläder.


Om man vet att en vanlig svart kofta kostar 199:- på H&M, 299:- på Gina Tricot, varför spenderar man då 4000:- på koftan bara för att den är köpt på.. NK? eller för att de råkar vara Dolce Gabbana ? jag kommer aldrig riktigt förstå hur folk kan lägga ut så otroligt mycket pengar på någonting man kan få mycket billigare, när det nästan är EXAKT SAMMA plagg.. förutom att det står DG på en liten lapp som ingen ändå kommer att se?
(och kvalitén är oftast den samma)



Skulle ni köpa den här "korsetten" för åtta tusen, bara för att det är Dolce&Gabbana som gjort den??

Kommentarer
Postat av: Anonym

kvaliteten är oftast inte densamma. kläder från hm och gina är ju engångskläder.. jag längtar till den dagen jag kan köpa en tröja för fyratusen :)

2010-12-08 @ 13:47:28
URL: http://bloggmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0