Att bestämma religion åt någon annan.





Många gånger ligger jag och tänker på hur mitt liv skulle se ut ifall jag hade barn.
hur dom skulle se ut, vilken sorts mamma jag skulle vara, ifall jag skulle skälla mycket på dom osv.

Kom även att tänka på att det är "dop-tider" nu. dom flesta döper sina kids denna tiden på året + sommaren.
Hur ställer ni er till dop? Tänker ni döpa era barn?


Oavsett tjat från nära & kära så tänker jag ALDRIG döpa mina barn.
aldrig någonsin tänker jag be en präst att hålla i mitt barn & badda huvudet fullt med vatten .
jag tycker att barndop är "fel". eller "fel" är väl inte rätta ordet heller.
men jag förstår inte varför man ska välja religion för sitt barn.

mina ungar ska få välja själva ifall dom vill döpas eller inte. Väljer dom att dom vill döpas så Fine, kul för dom. Men tänk om dom vill "bli" judar istället? eller muslimer, fan vet jag.
eller kanske buddister? nä jag tänker inte lägga mig i mina barns religion. det är upp till dom.
tycker att dop är ganska fjantigt också. och jag som inte är ett dugg troende så känns det bara fel att jag ska välja att göra mina barn kristna. det är faktiskt deras val.

Men vem vet. om ett par år så kanske jag är dunder religiös :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0