Vet du vem jag är?

sedan ett tag tillbaka har jag försökt göra den där "fakta om mig" listan.
men vissa punkter är så jädrans tråkiga och jag kommer aldrig på någonting att skriva.
så min lista kommer inte att bli "fullbordad".

- Det här får mig att gråta.
Armageddon,
den filmen tittade jag på varenda eviga natt genom hela gymnasiet och jag grät lika mycket varenda gång.
det är en film som jag aldrig kan hålla tillbaka tårarna till oavsett vilket humör jag är på.
den har varit min favoritfilm sedan den kom ut på VHS (remember vhs?;)
den ligger på plats ett över filmer jag verkligen älskar.


- Detta ångrar jag
en mycket vis människa sa till mig en gång "ångra aldrig saker du gjort, utan bara sakerna du inte gjort".
det ordspråket har jag tagit del av och jag ångrar inte saker jag gör, utan det jag ångrar det jag är för feg för att göra.

- Det här upprör mig
Hahahah, ja vad upprör inte en tjej som mig? det finns mycket saker jag kan bli förbannade på
t.ex folk minimala problem. det märks ganska väl på facebook "herregud, nu glömde han ställa in mjölken igen".
medans andra kanske uppdaterar: "idag fick jag min första cellgiftsbehandling"
om man jämför dom 2 sakerna så inser man ganska snabbt hur små problem vissa har.
En annan sak som också upprör mig är folk som livet har varit en dans på rosor för.
dom kan ha gått ut med bra betyg(utan att ansträngt sig), fått det jobbet dom önskat sig, egen bostad, blah blahblah, livet flyter på, förstår ni!? utan någon som hellst motgång i livet.
aldrig varit med om att en vän har dött, en familjemedlem eller fått ett krossat hjärta.
hur kan livet vara så otroligt orättvist?
medans vissa verkligen gör allting för att överhuvutaget orka andas, livet är bra orättvist.
men min fundering är också.. När dessa människor väl får en motgång, hur kommer dom klara av att handskas med det?


- Vem vill du dela ditt liv med eller ser en framtid med?
egentligen tycker jag att det här är en ganska dum fråga eftersom svaret är ganska uppenbart.
jag har planerat att leva resten utav mitt liv med kim.
när jag är 70år vill jag kunna säga; jag älskar det här livet
jag vill förfan föda killens ungar.
inte nog med att kim är en underbar person, hela hans familj / släkt är helt makalöst underbara.
dom är så kärleksfulla och man känner sig så uppskattad när man är runt omkring dom.
dom pratar om allt, man får ta del av allt och dom älskar att berätta gamla rövarhistorier om kim, hans syster samt kusiner.
jag älskar verkligen hans familj.
vad mer kan en typisk svensk stadsflicka önska sig?:)

Din favorittid på året?
LÄTT SOM EN PLÄTT: vinter.
det finns ingen bättre årstid än vinter, vinter = kick ass.
1. jag sover betydligt bättre på vintern
2. jag tycker om snö
3. vintern är den vackraste årstiden
4. man kan ligga tätt-tätt-tätt utan att klibba fast.
5. allting blir genast mycket mysigare.
6.JULAFTON!


Ett foto på något som gör dig lycklig
bilden är tagen då jag och kim kysstes för första gången "4 real".
vi hade gett varandra en "kompis puss" någon vecka innan, men det gills inte
detta är alldeles innan vi kysste varandra till låten Descending Angel med misfits, oh beautiful love <3


Kommentarer
Postat av: maja lax

hajar inte....hur kan man vara upprörd på folk som det går bra för? förr eller senare stöter man väl på en motgång och det blir upp till var och en hur man handskas med situationen. men att vara upprörd på dem som det går bra för och säga att det är orättvist tjänar väl ingenting till :P livet kommer alltid vara orättvist, men palla deppa för det :D

2011-08-05 @ 18:36:14
Postat av: erika

Dem som haft det bra utan motgångar gör ju det knappast med ''flit'' utan har bara sån jefla tur så det kan man ju inte skylla på dem, men jag förstår tanken där iaf! :) dock blir ju små problem stora i deras ögon villket blir värre för dem än för andra som haft det svårt som kanske bara skulle vifta bort det liksom. Men dem so haft det svårt ska definitivt ha mer cred tkr jag eftersom dem klarat sig igenom det :)

2011-08-10 @ 12:07:13
Postat av: jenny

Jag tror att alla har haft motgångar endel större och endel mindre men det finns de som inte pratar om dem eller låtsas om dem, Det är bara deras sätt att ta sig igenom det svåra... samma sak med lägenet och jobb och sånt endel kämpar lite i det tystaa säger inget om sina nedgångar utan bara när det går bra. Så jag tror det är svårt att veta vilka det verkligen varit svårt för :-)

2011-08-18 @ 18:07:52
URL: http://pennysplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0