tagga ner..

Sussi om svar på tal sussi:
Var står det att jag har sagt att man är dum i huvudet för att man försvarar tjejerna som är med i porrfilmen? Jag sa att man är naiv om man försvarar PORREN med att "jamen tjejerna gör det ju frivilligt"

Jag pratar inte moral angående knullande och jag säger inte att man som person är sämre på något sätt, det jag menar är att man får tänka "vad var det som ledde till detta". Det finns alltid något mer än "frivilligt", något som format folk.

Jag försvarar också tjejerna, de jag kritiserar är alla producenter, de som tjänar pengar på branschen, som livnär sig på att andra får utsätta sig för vidriga arbetsförhållanden, ingen arbetssäkerhet what so ever. "Do it or don’t get paid" och farliga och tom dödliga risker. De matar ju fan skådisarna med knark och alkohol, det är ju ingen hemlighet direkt.

Bara att titta på antal dödsfall inom porren som har med hiv/aids, överdos, mord och självmord att göra.

Ska det vara porr så ska det fan åtminstone finnas säkerhet för de anställda som på vilket annat jobb som helst. Jag tycker att de borde ha ett eget fack och få en psykisk och fysisk utvärdering innan människorna ens får bli porrstjärnor sen ska de ha tillgång till läkare och psykolog hela tiden och bolagen ska ha tester frekvent och inte bara en gång i månaden. Dessutom borde de alla använda kondom. Människorna ska inte behandlas som kött.

Producenterna och de som gör filmerna ÄR porrskådisarnas hallickar. Porrskådisarna gör jobbet och utsätter sig för risker, de andra håvar in de stora pengarna.

Du kan ju inte mena allvar med att jämföra att sälja sin kropp och riskera att få tex aids med att typ jobba på mcdonalds. Om det verkligen är samma sak, skulle du tillåta din hypotetiska dotter att sommarjobba som porrskådis?

Du finner Ron intressant, jag finner Jenna intressant.. eller rättare sagt jag finner Jennas historia intressant.

Hoppas du förstår vad jag menar iaf, det handlar inte om moralen angående att knulla framför en kamera, det handlar om hur frivilligt det egentligen är alla gånger att sälja sin kropp även om inget pistolhot är involverat.


  • Sv: hörre du sussi, jag har aldrig sagt att DU har skrivit att tjejer är dumma i huvudet, DET VAR LADYDAHMER SOM SA att hon en gång i tiden "var en sån där blåst brud"? vad är det du inte förstår? du kan gå tillbaka till inlägget och se det som är understruket med rött!!
vissa drömmer om att göra porrkarriär medans andra drömmer att bli veterinär, busschaufför, elektriker eller tatuerare, alla har vi olika drömmar , alla tänker vi olika.

Nu är det ju så att jag skiter fullständigt i porrflickorna som tror att "ja, en porrfilm så är jag världskänd" det är bara bevis på riktigt jävla lågt IQ om du frågar mig.
om man inte är medveten om riskerna ska man fan inte jobba inom porren, om man tar vilket bolag som helst så visar det också brist på hjärnceller.
att man sedan oftast är tvungen att knulla sig till toppen, ja det vet väl vem som helst?
du blir inte megakänd genom att köra en ställning t.ex missionären, ju mer skit du är villig att ställa upp på desto mer betalt får du.

Det här med dödsfallen kan ha många andra anledningar, t.ex självmorden.
en person behöver inte begå självmord enbart p.g.a att den ställt upp i porrfilmer, utan det kan ha otroligt många andra anledningar som depression från tidig ålder eller fan vet jag varför folk tar livet av sig.
Hah, och ställer man upp i porrfilmer utan kådis, well . det är som att köra rysk roulett med ett fullproppat vapen, så varsågod.

vad jag såg på någon dokumentär så lämnade porrstjärnorna blodprov 1-2 gånger i veckan för att testas mot aids.
och dom testades även för könssjukdomar. men detta är ifall du jobbat för ett BRA företag. det är klart det finns sviniga porr-agenturer som lurar tjejer och manipulerar dom till det ena med det andra.



Om nu min framtida dotter vill bli porrskådis kommer jag att stötta henne , det är hennes kropp
och så länge hon är myndig kan jag inte göra ett skit.
men hon ska tamefan ha fått en grundlig genomgång av riskerna som finns i branchen
för hon ska då inte tro att det är någon dans på rosor.
men som sagt, vill hon så ska hon det.
det är inte mina drömmar hon ska leva ut utan sina egna.

jag ser fortfarande inget fel i att "sälja" sin kropp som du så fint kallar det.
Vill en person satsa på porrkarriären, knulla sig till toppen, så varsågod.
det kommer bli en lång resa och du kommer inte livnära dig på skiten så länge du står på alla fira
och ibland stönar "aaah yyeeeeah".


jag ser inget fel med att spela in porr, det gäller bara att ha hjärna nog
att inse hur mycket du måste göra för att bli känd.
men är du villig att ta dom stegen, så varsågod, jag tänker inte hindra personen.

Kommentarer
Postat av: Vevve

Även om du tar blod prov varannan dag så är det ändå inte säkert...

Om man tar blod prov mot HIV

Så kan man inte se ifall någon har HIV om det inte har gått typ tre två månader.

Jag håller med Sussi till en del.

Det ska vara som ett riktigt jobb med försäkring.

Vill du sexa för pengar VARSÅGOD fine för mig.

Men det är fruktansvärt mycket könssjukdomar så att man borde ha kondom.

2011-12-22 @ 13:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0