Visste du att?

jag ÄLSKAR onödigt vetande, det är grejer jag lever för (känns det som)
helt onödiga saker kan göra mig super intresserad som t.ex;

VISSTE DU ATT..

..... att risken att dödas av en förlupen champagnekork är större än att mista livet av ett giftspindelbett

... att ljudet som hörs när man "knäcker fingrarna" är ljudet av kvävebubblor som spricker?"

... att under romartiden, när en man hamnade i rättegång, skulle han inte svära vid bibeln utan på sina testiklar?

... att i varje Seinfeldavsnitt finns Stålmannen med någonstans?

... att Josef Stalin använde platåskor för att se längre ut?

... att det i snitt tar en online pokerspelare 7.3 sekunder att springa ifrån datorn, gå på toa och sedan tillbaka.

... att hårväxten ökar när man är förälskad?
(det förklarar varför jag fått håriga ben och att mitt hår på huvudet har blivit tjockt^^)

... att den elektriska stolen uppfanns av en tandläkare?

... att var tionde europé är skapt i en IKEA-säng?


... att sex hjälper mot huvudvärk? det kan släppa spänningar som blockar blodkärl i hjärnan.
(yeah så ni fjantiga kvinnor som skyller på huvudvärk.. ni borde skämmas)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0