försöker du säga att jag är homofob?

lady dahmer;du är lite motsägelsefull. Ena dagen orerar du passionerat över könsrollerna och nästa så är du för homosexuellas rättigheter.

De två funkar inte riktigt tillsammans eftersom att det här stereotypa könsrollstänket "män är si och kvinnor är så" också är grunden till att homosexuella diskrimineras, förföljs, utsätts, hånas, förnedras, misshandlas, nedvärderas och att "bög" är ett skällsord ("ingen riktig man")

Fast du kanske inte har funderat i de banorna ordentligt? Gör det! Genus och feminism har mycket att lära dig.

sv; jag har aldrig någonsin varit emot homosexuella, inte på någon som helst nivå eftersom jag själv dras till båda könen.
bara för att man är homosexuell betyder inte det att du är feminin? du kan vara en riktig jävla mansgris oavsett läggning, det har inte med saken att göra!
man får älska vem fasiken man vill, absolut. jag har aldrig sagt något annat.

min fråga till dig är; varför tänker du alltid så negativt så fort du hör någonting som inte passar dig?
som t.ex detta.. BÖGAR .. det du skriver om att dom misshandlas å diskrimineras. jag vet folk som är homosexuella SOM ALDRIG HAR BLIVIT FÖRNEDRADE.. never ever!!!!
jag tror verkligen att du läser mellan raderna det jag förklarar.
jag älskar homosexuella, person som person! careface om hon äter mus eller om han är bajspackare.

så försök inte säga

eller påstå att jag tillhör

folkgruppen som

älskar att trackasera

homosexuell,

bisexuella eller

transexuella!


Kommentarer
Postat av: LADY DAHMER | en fantastisk blogg som alla borde läsa

Nej du missförstod precis allt jag sa. Wow liksom.



Nej jag tror inte att du är homofob. Jag tror dig när du säger att du är för homosexuellas rättigheter. Jag försökte bara göra dig uppmärksam på att det könsrollstänk du propagerar för är just det tänk som är grund till att homosexuella diskrimineras. Att du motsäger dig själv när du ena sidan är för homosexuellas rätt men andra sidan upprätthåller den sterotypa synen på manligt och kvinnligt.

2011-07-08 @ 21:15:52
URL: http://ladydahmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0