Hemmafru, gay lr ej!

LADY: Nej du missförstod precis allt jag sa. Wow liksom.

Nej jag tror inte att du är homofob. Jag tror dig när du säger att du är för homosexuellas rättigheter. Jag försökte bara göra dig uppmärksam på att det könsrollstänk du propagerar för är just det tänk som är grund till att homosexuella diskrimineras. Att du motsäger dig själv när du ena sidan är för homosexuellas rätt men andra sidan upprätthåller den sterotypa synen på manligt och kvinnligt.


sv; att jag anser att feminister strider för löjliga saker som får män att framstå som bovar i det hela har ingenting med homosexuella att göra.
det är snarare så att NI smutskastar MÄN, oavsett om ni vet att dom är gay eller inte.
MÄN ÄR SVIN, för dom läser slitz. MÄN är svin svin svin svin, värdelösa svin.

i ett homosexuellt förhållande är det oftast en som är mer feminin än den andra och intar "kvinnorollen" i förhållandet, det gillar jag skarpt.
man är inte svag för att man är kvinna och har en stor stark man vid sin sida medans man kanske njuter av att stå vid spisen och skiter fulla fan ifall tjejer viker ut sig i moore, playboy, slitz eller FHM!

om du nu hatar män så mycket, borde du inte avsky alfa hannar inom djurvärlden också?

Kommentarer
Postat av: Sandraa

Men kom igen?! Man får väl för fan skriva vad man vill i sin blogg. Låt Emma skriva vad hon vill för du skriver ju vad du vill inte sant? Underhållande detta :)

2011-07-09 @ 00:08:36
URL: http://theleadeer.blogg.se/
Postat av: LADY DAHMER | en fantastisk blogg som alla borde läsa!

Du har mycket att lära dig. Om du droppade attityden och fördomarna och faktiskt öppnade upp dig för möjligheten att du kanske har fel så skulle du upptäcka en helt ny värld av kunskap. Kunskap är makt!



Nej, feminism har inget med manshat att göra. Jag, VI, hatar verkligen inte män. Tvärtom! Det är ju anti-feministerna (du) som snarare står för manshatet... eller iallafall för idiotförklarandet och föraktet.



Det är ju NI som förklarar bort mäns beteende med att de är så av naturen, "det är biologiskt" medans VI, feministerna och de genusmedvetna, om och om igen påtalar att könsrollerna är kontruerade (alltså så är män inte våldsamma av naturen utan för att de lärt sig det)



Män står för 98% av alla våldsbrott. Det är inte manshat att påstå det. Det är att vara medveten om fakta. Att ignorera ett problem gör inte att det försvinner. Det gör ingen någon tjänst; varken män eller de kvinnor som faller offer för dem. Att vara medveten om strukturer är första steget till att förändra och förändringar är till gang för båda könen. Även män är offer för roller och mönster i samhället.



Igen; jag hatar inte män. Tvärtom. Jag vill att min son ska få växa upp utan press på sig att vara tuff eller press att leka brottningslekar i skolan, eller bli retad för att han kanske tycker om sådant som inte passar sig för killar osv.



Män utsätts för mest våld. (av andra män). Jag vill att min son ska växa upp i en värld där mäns våldsamhet inte uppmuntras eller bortförklaras eller anses vara naturligt. Jag vill att min son ska känna sig manlig trots att han inte fyller idealet.



Men det här verkar vara lite överkurs för dig och jag gissar att du kommer misstolka det här också. Min poäng är att; nej, jag hatar inte män.



Och än en gång; könsrollstänket är bidragande orsak till att homosexuella diskrimineras. Så länge synen på manligt och kvinnligt består så kommer homosexuella alltid komma i kläm. Och transsexuella. Och alla de som inte passar in i mallen.



Och du har fel i att homosexuella oftast intar roll som man eller kvinna i förhållandet. Vilken unken fördom! Och så felaktig.



jag vill inte tjaffsa - jag gissar att du tolkar det så, du intar lite försvarställning och lyssnar inte riktigt till det jag skriver - jag vill bara öppna dina ögon. Du är inte dum.

2011-07-09 @ 01:18:45
URL: http://ladydahmer.se
Postat av: Sandraa

Omg.. varför kommenterar hon din blogg hela tiden? Är det inte tröttsamt :/



Droppa allt istället. Alla har OLIKA åsikter. Du har dina Lady och Emma har sina. Just deal with it!

2011-07-09 @ 21:40:19
URL: http://theleadeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0