Mardröms Monster




jag minns snart inte hur det är att vakna upp utvilad.
jag minns snart inte hur det är att sova utan att drömma mardrömmar.
i snart 2 veckor har jag drömt mardrömmar varenda natt.

i natt var första gången jag faktiskt storgrinade av min mardröm.
mardrömmar i sig brukar inte störa mig så mycket, men när dom blir så intensiva att dom faktiskt skulle kunna hända / är så otroligt verkligen så är det inte kul längre.

det gör mig ingenting om jag skulle drömma om att jag flyr från krig eller att Aliens bombar jorden, för det har jag inte upplevt :P
men när det blir saker som påminner om förr, saker som har hänt fast i små små doser, som slås  samman..då är det fan inte kul längre.

inatt drömde jag om att jag var 15år(fast egentligen 17) igen och jag skulle tillsammans med min dåvarande dunderbästis gå till max för att äta.
vi bestämde oss för att skolka och för att lyckas gömma oss för lärarna var vi tvugna att gömma oss i mitt sovrum(?!)
när vi ligger under täcket i mitt sovrum så öppnas dörren och hennes "internet-pojkvän" dyker upp (hon var "tillsammans" med honom när vi gick i typ 7:an -8:an)
och han frågar om han får skolka med oss samtidigt som han trycker i sig en hamburgare från max.
sen dyker mitt gymnasie-ex upp och presenterar sin nya flickvän för mig , och det var ingen vacker syn.
hon var inte trevlig heller och hon började genast att "bitcha" med mig å dunderbästisen
senare säger dunderbästisen; "du måste gå till tandläkaren innan vi går vidare, dom har ringt och klagat på att du aldrig vågar gå dit."

så jag traskar bort dit och möts av den absolut elakaste tandläkaren jag någonsin har träffat
( jag vet att jag har träffat honom förut.. men när?!)
han är så jävla elak , drar ut fel tänder, säger nervärderande saker om mig och mina vänner.
ger mig bedövning som gör sjuuuuuuuuuuuuukt ont i helt fel käke osv..
jag vet knappt ut eller in.. och med min tandläkarskräck så kan jag säga att jag aldrig mer vill se en tandläkare.
aldrig någonsin i hela mitt liv.

sen vaknade jag.. det är en massa detaljer till men just detta är det jag minns mest.
jag stor tjöt kan jag säga er när jag vaknade och nu vill jag aldrig mer sova..



och nu kan jag inte sluta skratta åt "drömtydningarna"
(jag tror stenhårt på sånt, fast nu fick det mig att börja tvivla)

Besöka tandläkaren: när du väl sitter i stolen upptäcker du plötsligt att tandläkaren är en person du haft att göra med i annat sammanhang. Drömmen är ofta erotiskt betingad och tyder på längtan efter samlag.

Tandläkare; som uttrycker via munnen, det vi säger, uttryckt åsikter, ilska. Detta beror också på din relation med tandläkare - rädsla för att bli sårad, modet och förmågan att hantera smärtsamma områden av erfarenheter, far "är beklämmande sexuell uppmärksamhet - eller en känsla av våldtäkt. Se Tänder.

Tänder; kan representera ditt bett, effektivitet och makt i livet. De får representera bitande kommentarer, sårande ord. De är din förmåga att "tugga" över saker, vilket innebär att överväga och tänka på, nästan att få en smak eller försöka uppleva vad du funderar på. Kvinna svälja tänder: halsen och Eustachian rör är som livmoder och äggledare, så kan skildra föreställning eller rädsla för det. I forntida kulturer, utvanns en tand och sväljas som en del av en död och återfödelse symbol. Detta kan ha uppstått genom observation av förlora dem barns tänder och tillväxten av nya tänder, vilket tyder på makt förnyelse. Bad tooth: En smärtsam eller rutten del av dina känslor, liv eller relationer, arg eller beklagande ord. Löständer: lögner, falska ansikte, som inte håller talat löften, åldrandeprocessen och förlust av ett snyggt utseende. Spotta ut massor av tänder: Något du vill "spotta ut" i den meningen att erkänna, säger eller uttrycker känslomässigt. Tänder ramla ut: ofta en känsla av förlust, såsom dödsfall av familjemedlem eller käraste, åldrandeprocessen eftersom det gäller mognad, så bekymrar sig allt äldre och ett "s förändrade syn. När våra första tänderna faller ut vid cirka sju Det är nog vår första erfarenhet av att förlora något av vår kropp, något konstigt som händer - vi kanske till rädsla andra bitar av oss kunde släppa av eller ut. Vid enstaka tänder: Detta kan tyda på förlust, förändring eller död för någon. Tand är drog ut: Jung kände denna dröm är att föda om drömd av en kvinna. I allmänhet är det förmodligen har föreningar med förlust eller smärtsam förlust. tandlös: Förlust av effektivitet, känslor om åldrande.



Tror ni på

drömtydningar?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0