Att namnge sina barn!

ska man få döpa sina barn till vad som helst?
jag kikade omkring på forum angående barn namn och blev chockad över folks argument till varför man inte ska få döpa sina kids till vad man vill

"palla "annorlunda" namn.
du ökar bara förutsättningarna för ungen ska bli mobbad i skolan, och sedan ha det jobbigt på arbetsplatsen med kollegor som inte kan uttala namnet.
Varför orsaka så mkt problem till ungen?"

vänta va? alla namn som nämnts i den här tråden har varit riktigt riktigt horribla!
Nathanel?! Eudamonia?! Lauri?! Jesus siktar ni på att ge ungarna komplex redan nu? Ge dem ett vanligt namn och en stimulerande uppväxt så de blir unika personer istället om ni nu tycker att de ska skilja sig från mängden..

fan varannan ungjävel numera heter ju "Luke" , "kevin", "Engla", "Tindra" och andra "kreativa" och "otypiska" (tror föräldrarna) namn från filmer, hollywoodkändisar, idrottsstjärnor, sagofigurer etc. Du kan döpa barnet till vadfan som helst, så länge det inte är könsord så kommer dom vara bara en i mängden....

Varför har alla så stort behov av att ha ett så ovanligt, och oftast ganska fult namn som inte är så snällt mot barnet.töntigt och egoistiskt."


Själv tycker jag att man ska döpa sin unge till VAD FAN MAN VILL.
det är din unge och so what om vissa har svårt att uttala namnet?`det finns "vanliga" namn som folk uttalar olika.
är din unge inte nöjd med namnet kan den ändå byta det själv när den blir äldre, så vad är själva grejen med att döpa den till trendiga namn "bara för att förhindra mobbning".
ungar blir mobbade i skolan / dagis osv oavsett om den heter någonting konstigt eller ej.
känner du att du vill döpa ditt egna barn till någonting väldigt annorlunda och som kan betraktas som "konstigt", go for it. det finns inga hinder så länge du inte döper dina ungar efter könsord.

det är ett fritt land och alla har väl rätt att välja sina egna barns namn, oavsett vad dom är?!

eller har jag fel?!





Kommentarer
Postat av: LADY DAHMER

du har definitivt rätt i att man inte blir mobbad för att man har ett konstigt namn och att man definitivt inte kommer vara unik oavsett hur annorlunda namn man har. Min dotter heter Ninja. Det är inte ett vanligt namn men hon är inte ensam om det heller och ingen kommer höja ett ögonbryn när hon börjar skolan för hon kommer vara omgiven av tjugo andra ungar med "unika och speciella" namn.



Fan vill man vara orginell ska man välja typ Maria.

2011-06-22 @ 17:22:10
Postat av: malin Ö

haha, detta är min son Grill... aa, vill man så kan man! :) men inget jag skulle göra, inte Grill iaf

2011-06-22 @ 21:32:44
Postat av: louise

Texas var ju nice ^^

2011-06-22 @ 23:43:37
Postat av: UlkosFoto

Jag då? Ett vanligt namn -Ulrika. Kallas för Ullis.

Hur många ggr har man inte hört massa ord som rimmar på Ullis.



Innan jag valde lillans namn så var de ett namn man inte kan koppla till någon person eller känsla (T.ex som Hannes säger de "ååh" inom mig pga att de var min första kärlek)

Som man inte kan rimma de något dåligt..

Sen kort och lätt - Nellie :P

Man kan ju rimma på hennes också "Nellie Bellie banan" men de har hon hört sen hon föddes typ ifrån mig :D

2011-06-23 @ 09:06:00
URL: http://ulkosfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0