hästar dör inte av regn, inte ryttarna heller

Dahmer: ang. lån så nej, alla får inte lån. Alla har heller inte råd att försörja sig på lånet. Vissa är tvugna att jobba för att överleva.
Och för att en häst ska tåla hårt klimat så krävs det att de går ute dygnet runt och anpassar sig. Det funkar inte i moderna samhällen.
Men för att kunna hålla bra lektioner är ett ridhus nödvändigt. Speciellt för barn som inte är speciellt säkra på hästryggen.
Fast jo, hårt väder är inte heller bra vare sif för häst eller ryttare. Så vid storm, ösregn eller snöoväder så är ett ridhus nödvändigt.

sv: lånet ska du klara dig på om du pluggar heltid dvs 400poäng. klart vissa är tvugna att jobba, beror väl helt på hur man väljer att leva med sina pengar?. vissa kanske har alldeles för höga krav när det gäller boende och väljer därför att skaffa en lägenhet som dom egentligen inte har råd med. osv..

hästar SKA gå ut varenda eviga dag och då vänjer dom sig vid kyla , värme , regn osv. så jag förstår inte vad folk gnäller om. att hästjäveln blir lite blöt kanske?
så du menar alltså att om inte en lektion är inomhus så är det ett dåligt ridställe? för det låter som det är vad du försöker säga.
om ett barn inte känner sig säker på hästryggen ska den inte sitta där överhuvutaget. man måste ha kontroll över ett sådant stort djur annars är det lönlöst.
alla kommer ändå inte kunna nyttja ridhuset varesig dom har egen häst eller låne häst.
vi skulle isåfall behöva bygga 6-10st ridhus för att alla ska kunna åka dit med sina hästar p.g.a "lite duggregn"

tycker det här börjar bli skapligt löjligt nu..

Kommentarer
Postat av: Josefine

Alltså vilka idioter som kommenterar din blogg. På Amsbergs Ridskola har vi enbart utomhus ridning året om i alla väder, vi drar en gräns vid att -18 grader så rider vi inte för det är inte bra för varken hästens eller människans lungor att anstränga sig då. Men vi rider i snöstorm, ösregn och storm tro mig det funkar hur jävla bra som helst, så det krävs då inte ett ridhus för att man ska kunna rida "jämt". Hästarna står ju i hagen i vilket väder som helst så nu får ni ge er!



Sen tycker jag det är bra Emma att du tycker det du tycker och inte ger vika. Hästar är stora och det kan lukta "illa" om man inte är van. Det är ju bara en smak sak. Men det finns många som ogillar hästar för det är inte som vilket djur som helst. Det är ju inte direkt en lite söt hund man går fram till och gosar med! :p Nej fortsätt stå kvar vid dina åsikter om det så är om hästar eller whatever / En trogen häst tjej!

2011-06-15 @ 22:32:00
Postat av: Michelle

Det finns redan ett ridhus i gangnef har jag för mig, och om jag skulle ha fel om det så vet jag att dom har ett i falun. Sen så kan jag säga att när jag hade häst så var den tamefan ute året om, och inte dog den av det inte jag heller.

2011-06-17 @ 12:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0