Jag skrattar idag!



"hashodlare inför rätta" står rubriken på dt´s hemsida.
jag vet precis vem ena killen är som har åkt dit för de.t
dom odlade cannabisplantor i sin lägenhet och nu har dom åkt dit på det.

det roligaste är en kommentar på dt´s hemsida som jag skrattade högt åt

en kille skriver såhär ;
Varför i hela friden beslagtar man vågar, lampor och alufolie? Det är som att beslagta en garageuppfart för att någon har kört för fort... typ.

Den här hetsiga masshysterin mot cannabisrökare är fan sinnessjuk ur en frisk mans perspektiv!






men för bövelen.. dessa jävla hästar.
om ni nu vill ha ett ridhusbygge gör som hederligt folk. skaffa en insamlingsbössa å gå runt på stan.
inte fan ska ni kräva att kommunen ska bygga nå skit som inte alla kan ta del av?
usch vad jag avskyr hästar. det är nå fruktansvärt.
dagens ungdommar är tydligen så jävla lata att dom är tvugna att göra en jävla facebook-grupp istället för att samla riktiga påskrifter. vart är världen påväg?


Kommentarer
Postat av: Julia

Känner bara att jag måste få yttra mig lite här. Den sista ridklubben i borlänge som hade ridhus lades ner i januari om jag inte minns fel. För att dom blev utkörda från Lerbäckens ridcenter pga nya ägare. Ridklubben har nu en liten gårdsplan i rommeholen att låta sina elever rida på. I borlänge finns inte EN ENDA ridklubb som har ridhus. Något som är ganska viktigt när man bedriver just en ridklubb. Eftersom klimatet gör att man inte kan rida utomhus jämt, blir ryttarna lidande. Kommunen har fixat väldigt mycket för andra sportklubbar här i borlänge. Grundläggande saker som gör att klubbar/organisationer kan hålla sig vid liv. Jag, och många andra som är insatta i detta tycker verkligen att vi är värda hjälp till det här! Sen så lever vi numera på 2000-talet. Typ allt sköts via internet. Jag tycker du gör fel som yttrar dig om saker som du inte är påläst om.

2011-06-14 @ 17:37:21
Postat av: Josefine

Hallå! :)) Tänker inte klaga på att du tycker så om ridhus bygget, dock såg jag kommentaren Julia hade lagt in så måste svara på det! :)



Borlänge Ridklubb fick vara kvar i Lerbäcken, dock ville dom inte det för dom blev osams med nya ägaren så bortkörda är det minsta dom blev. Där jag rider i Norr Amsberg har vi ALLTID ridit utan ridhus och det är varken häst eller ryttare har tagit skada av det så man överlever visst utan det. Visst det underlättar mycket med ett ridhus. Och det är tragiskt att det inte finns ett ända i Borlänge på en ridklubb. Men sen undrar jag också hur i helvete det bara kan vara synd om Borlänge Ridklubb?? Amsberg då? Kommunen hyr anläggningen men inte fan är det ett dugg synd om oss för vi är ju "vana"! Sen kan jag visst tycka det är tragiskt att kommunen är så jävla snåla att dom inte kan bistå med ett ända ridhus om det så är till Amsberg eller till Borlänge Ridklubb!

2011-06-14 @ 20:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0