Rosa är det finaste som finns.

rosa är det absolut finaste som finns.
jag är 80% säker på att jag vill färga håret rosa.
det enda som håller mig tillbaka är all jävla blekning jag får stå ut med.
att bleka bort all den svarta färg jag har i mitt hår.
usch då.
fast det blir ju ett projekt i sig,
att vara ful i håret ett par dagar stör mig inte, fast jag har lärt mig av mitt misstag sedan förra gången kan jag ju säga ;)

Om jag ska skaffa rosa hår så tänker jag göra avfärgning hos min personliga frisör först.
sedan låta håret vila, sedan bleka , silvershampoo i mängder osv. yeah ni vet hela processen.

Dock behöver jag veta vilken sorts löshår som går att färga rosa
eftersom alla löshår är olika och det beror helt på hur mycket dom har behandlat håret innan, det suger helt enkelt inte åt sig färgen.

hmmm jag ska fortsätta fundera lite
rosa är jag bra sugen på.



Kommentarer
Postat av: johan

kör en eller två avfärgningar också :)

syns inte så stor skillnad på håret men färgen i hårstråt går ur så det går lättare att bleka då :)



lärde mig det på frisörutbildningen under praktiken :)

2011-03-15 @ 00:06:26
URL: http://xbananahamok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0