Borläng i veckan.

till veckan som kommer så beger vi oss till borlänge ett par dagar, bara för att se så alla mina älskade vänner lever samt att kim jobbar värdelösa tider så det är lika bra att slagga hemma hos mamsen ett par dagar.






denna gång SKA katten med tillbaka, vilket kommer bli myspys.
är det någon som har ett par tips för hur man flyttar en katt på bästa sätt.
nu menar jag hur man får han att trivas i ny miljö , hur har ni gjort när ni "omplacerat" en katt?
vad ska man tänka på t.ex?
när är det läge att släppa ut honom eftersom min kissekatt är utekatt så vill jag absolut att han ska kunna vara det här i falun också.
Om ni har några bra tips får ni jättegärna lämna en liten kommentar






Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vi flyttade precis till Gävle led våra katter och innan vi flyttade så köpte vi en sorry som innehåller feremoner för katter, vilket gör att katterna känner sig mer lugna i den nya miljön, man kan spraya den i bilen när man ska åka, på nya möbler osv! Våra katter trivs då superbra i vårt nya hem :-)



när det gäller att släppa ut katten i ny omgivning så skulle jag vänta ca 2 veckor innan han får gå ut så att katten lär känna det nya hemmet innan han ger sig ut på äventyr :-)



Hoppas mina tips besvarar dina funderingar något :-*

2011-11-08 @ 08:53:21
Postat av: Elin

Transportera i bur,när ni kommer så ställ in buren i det rum ni vistas mest,öppna luckan och låt honom gå ut i sin egen takt. Låt han vara inne minst en vecka innan ni släpper ut honom och då ska han ha blivit trygg i hemmet innan. Lycka till!

2011-11-11 @ 13:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0