"svar på tal, vad annars:P?!"

bella om recension av boken "de dom inte sa - om hur jag blev feminist":
jag vill bara spinna vidare på din tanke kring det här med sjuksköterskor. du har ganska mycket rätt i det du säger, sen är det väl också så att kvinnor är med SOCIALT kompetenta än män? kvinnor engagerar sig mer känslomässigt och är inte lika rädda för att visa känslor som män, om mannen inte är bög då för de är ju nästan lika känslomässigt engagerade i världen som kvinnor. just detta sociala är otroligt viktigt inom sjukvård och även äldreomsorg, i vissa fall måste man personligt engagera sig också där även känslor spelar en stor roll.

feminister, nej.. EXTREMIST feminister är bajsnödiga, bittra kvinnor som, som du säger, skulle fortsätta klaga även om allting blev totalt jämställt.

sen förstår jag helt enkelt bara inte grejen att läsa en bok skriven av en uppenbarlig feminist? alla har väl rätt att tycka och tänka, föra fram sin åsikt utan att bli påprackad böcker? correct me if I am wrong, men är inte det ett sätt att försöka ändra ditt synsätt? visst, vissa saker har du faktiskt konstiga resonemang ikring, men har inte vi i Sverige någonting som heter yttrandefrihet? och vem vet egentligen vad som är rätt och vad som är fel? :/

fortsätt med videobloggar! :)

Sv: well, jag fick boken hemskickad till mig så det är väl rätt uppenbart att jag tänker läsa den isåfall? jag är inte en elak människa som skulle kasta boken bara för att den handlar om feminism? jag blev faktiskt väldigt chockad när jag fick böckerna hemskickade till mig, det var lite pinsamt (om jag får uttrycka mig så). men hey, dom var gratis ;)
min mamma uppskattade inte böckerna då hon tyckte att det var otroligt fel att pracka på någon saker som man egentligen inte tycker.
det är som att jag skulle kasta en bibel på en icke troende så att säga(nej det är det väl egentligen inte men ni förstår vad jag menar,right?)
jo jag tycker verkligen att det kändes som om hon försökte få "över mig på hennes sida". men hey, jag fick spy lite mer galla och jag står fortfarande fast vid mina åsikter. jag har inte ändrat mitt synsätt på de feminister jag träffat på.

Kommentarer
Postat av: Erika

Håller med henne där, tkr det är lite fult att försöka pracka på dig hennes åsikter på detdär viset! känns lite som när jehovas kommer å knackar på dörrn haha ;) fortsätt med videobloggarna dom är roliga :)

2011-11-02 @ 16:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0