Kvinnoideal!

jag får faktiskt också yttra mig i detta avlånga land^^


Kommentarer
Postat av: Clara

Jag tycker inte att du har speciellt vettiga åsikter då du inte ens tror att kvinnor kan.

2011-10-17 @ 20:09:25
URL: http://damnimwriting.blogg.se/
Postat av: Emma

jag är ingen sån som kämpar för kvinnoidealet direkt så därför säger jag att kvinnor inte kan, så simpelt är det.

klart kvinnor kan saker, vi är inte handikappade kollin precis, trodde faktiskt att folk förstod det.eller är det så enkelt att kvinnor inte kan? eftersom jag måste förklara detta......hmm

2011-10-17 @ 20:39:29
URL: http://roxxxylicious.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha.

1) Varför tror du att kvinnor hakar upp sig på sådana saker i utseendet, men inte killar? Hur kommer det sig?



2)Rakar alla dina karlar sig? Även på benen? I och med att du hatar kroppsbehåring.



3)Tycker du själv helt seriöst att du är helt inkapabel att göra saker? Att du är sämre än män på att utföra all sorts arbete? "Nej, kvinnor kan absolut ingenting helt ärligt". Är du inte bra på någonting?

2011-10-17 @ 21:09:52
URL: http://[email protected]
Postat av: Laks

Ja, för att kunna kriga och mörda är ju verkligen något att värdesätta.. (NOT) men seriöst? Detta är pinsamt. Du verkar tro att kvinnor och män är två helt olika arter som absolut inte kan ha någonting gemensamt eller ska ha samma rättigheter. De skillnader som finns (dem som du pratar om, exempelvis att kvinnor hänger upp sig på sitt utseende mer) finns där för att vi UPPFOSTRAS till att vara så.

2011-10-17 @ 22:07:39
URL: http://laks.webblogg.se/
Postat av: L

Så du kan ingenting heller då? Du är ju kvinna. Om du påstår att kvinnor är värdelösa så säger du ju indirekt att du själv är värdelös också.

För det andra så finns det idag många kvinnor som är med i krig osv, för det tredje varför är det just krig som du anser som något värt att kunna?



Om du nu själv anser att DU inte kan något, ja då får det stå för dig, men blanda inte in oss andra kvinnor! Och nej att "kunna något" innebär inte enbart tungt kroppsarbete.

2011-10-18 @ 00:15:16
Postat av: lindha

Jag vågar påstå att det inte känns så genomtänkt det här. Det märks att du är irriterad, men jag är inte riktigt med på varför? Om det för dig är så självklart att du inte ska ha hår på kroppen, varför bryr du dig om vad "feministerna" tycker?

2011-10-18 @ 10:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0